PROTESTA MEDIAMBIENTAL
Activistes de Greenpeace paren les obres de Gas Natural a Doñana en una acció de protesta
L'oenagé denuncia que el projecte és "tan perillós com innecessari"

abertran36451738 accion de greenpeace en do ana161129101058
Greenpeace ha començat aquest dimarts a primera hora del matí una acció de protesta a les instal·lacions de Gas Natural Fenosa al voltant de Doñana i una vintena d'activistes han començat a paralitzar les obres per extreure i emmagatzemar gas en aquest espai protegit.
Segons ha informat l'organització ecologista en una nota, amb els lemes #SalvemosDoñana i #ResistenciaDoñana, Greenpeace ha muntat un campament de resistència a l'entrada de la instal·lació amb activistes bloquejats i amb una gran pancarta en què es llegeix 'Doñana no és un magatzem de gas'. A més, escaladors de l'organització han muntat un altre campament a dalt d'una de les estructures a la zona del projecte.
Amb aquesta acció Greenpeace vol denunciar que el projecte és "tan perillós com innecessari" i que "ens allunya de complir els compromisos que Espanya haurà d'assumir al ratificar l'Acord de París demà al Congrés dels Diputats".
LA BIODIVERSITAT, "EN RISC"
L'organització manté que el projecte de Gas Natural Fenosa autoritzat pel Govern central a l'Espai Natural de Doñana "posa en risc la biodiversitat i el futur d'aquest lloc protegit" i ha recordat que està precedit per casos com el del magatzem subterrani Castor a Castelló, "que va produir més de 500 terratrèmols i una indemnització amb diner públic a l'empresa de gairebé 1.400 milions d'euros". "A més, suposa seguir apostant per un model energètic basat en combustibles fòssils que alimenten el canvi climàtic", ha afegit Greenpeace en el seu comunicat.
Doñana no es toca! Activistes de @greenpeace_esp paralitzen les obres de Gas Natural Fenosa! #ResistenciaDoñana #SalvemosDoñana pic.twitter.com/yfwE0jHbcI
— Greenpeace Catalunya (@GreenpeaceCAT) 29 de noviembre de 2016
En la mateixa línia, Julio Barea, responsable de campanya de Greenpeace, ha assenyalat que s'han començat a paralitzar les obres que Gas Natural Fenosa "està realitzant per transformar Doñana en un magatzem de gas ja que ni el Govern central ni la Junta d'Andalusia han tingut prou voluntat política per aturar aquest inacceptable projecte".
Notícies relacionades"Gas Natural Fenosa sap que aquest projecte és insostenible i sembla que l'únic que busca són els 358 milions d'euros de reclamació per responsabilitat patrimonial si l'Administració paralitza les obres", ha afegit.
Per Greenpeace, si el projecte segueix endavant, aquest espai corre el risc de perdre alguna de les seves figures de protecció, com és la de Patrimoni de la Humanitat, ja que aquest organisme la podria incloure en Llista de Patrimoni Mundial en Perill el 2017. Per a això, Espanya ha d'entregar un informe l'1 de desembre on es recullin les mesures necessàries que prendrà per complir amb les recomanacions d'aquest organisme internacional.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA Sanció d’un partit per a Hansi Flick, que no podrà asseure’s a la banqueta del Bernabéu contra el Reial Madrid
- BARÒMETRE SANITARI Més del 60% dels espanyols amb assegurança privada trien la sanitat pública quan es tracta d’una malaltia greu
- Infraestructures El Govern reactiva el projecte d'allargar la C-32 fins a Lloret de Mar