A CÀRREC D'ENDESA
Desembassament extraordinari demà de l'Ebre a Flix per "sanejar el riu"
La sortida d'aigua des de la central anirà variant segons l'hora del dia
Endesa provocarà demà un desembassament extraordinari del riu Ebre des de la central hidràulica de Flix per arrossegar macròfits, informa aquest dilluns aquesta companyia elèctrica.
L'operació implicarà la coordinació de tres centrals del tram final del riu, on s'abocarà el volum necessari d'aigua des de Mequinensa i Riba-roja d'Ebre, per ordre de descens, perquè Flix (l'última de les centrals) pugui evacuar l'aigua suficient per les comportes de la presa -no per les turbines, com és habitual- per garantir el manteniment mediambiental del meandre.
La sortida d'aigua des de la central, acordada amb la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre, anirà variant segons l'hora del dia.
Així, s'iniciarà amb només 150 m3/s a les 24 hores d'avui i anirà creixent fins als 1.200 m3/s a les 11.30 hores de demà, per baixar a 1.100 m3/s a partir de les 15.30 hores de la tarda.
Aquest cabal s'anirà reduint progressivament fins a les 11 de la nit, quan serà de 160 m3/s.
Aquesta iniciativa "per sanejar el riu", apunta Endesa, es realitza de forma habitual dues vegades a l'any (a la primavera i a la tardor) i compta amb la col·laboració de la Universitat de Lleida, que avalua l'eficiència d'aquestes crescudes controlades del riu davant la presència, cada vegada més elevada, de vegetació aquàtica.
- Apunts polítics de la setmana ¿Hi ha una ‘alerta ultra’ a Catalunya?
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- La torre de la Sagrada Família que va veure Gaudí fa 100 anys
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Els ‘textos explícits’ i l’encant del dolentot
- Gran trobada editorial a Mèxic Mendoza vola a la FIL per passar el testimoni de la seva Barcelona literària
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- EL disc de la setmana Revifant la flama de Kurt Weill
- Ajuda. A la recerca d’una nova generació BCN crea una beca per a autors llatinoamericans
