Recollida selectiva
El barri de l’Havana de Mataró estrena un servei de punt verd mòbil el diumenge 12 de juny
L’objectiu és facilitar als mataronins el reciclatge dels diferents tipus de residus domèstics

El barri de l’Havana de Mataró (Maresme) tindrà un servei d’abocador/punt verd mòbil a partir del 12 de juny. Cada diumenge, de 9 a 14 h, aquest servei estarà ubicat a l’avinguda del Maresme amb el carrer Floridablanca.
El punt net mòbil és un contenidor adaptat que, de forma itinerant, se situa a diferents ubicacions de la ciutat per fer la recollida selectiva de diferents tipus de residus domèstics. D’aquesta manera, el barri de l’Havana serà la setena ubicació en marxa.
Aquesta instal·lació funciona de dilluns a divendres de 10 a 13 h i de 16 a 20 h i dissabte i diumenge de 9 a 14 h.
L’ajuntament ha prorrogat fins a finals del 2023 el contracte de gestió dels punts nets municipals a favor de l’empresa Solidança Treball EI SL, que inclou com a novetat la ubicació del punt net mòbil a l’Havana i un canvi en el funcionament del punt net fix del Pla d’en Boet (carrer de Francesc Layret, 74), que ara ja no obrirà diumenge al matí, tot i que sí que ho farà els altres dies festius. El punt net fix del carrer de Galícia mantindrà l’horari habitual, i per tant sí que serà obert diumenge al matí.
Serveis itinerants d’autoreparació
A partir del juliol, l’ajuntament també posarà a l’abast de la ciutadania un servei mòbil on poder autoreparar els seus objectes avariats (Reparatruck) o allargar la vida útil de la roba a través de la costura, arreglar i l’upcycling(Didaltruck) perquè no arribin a convertir-se en residus sempre que sigui possible. «Els usuaris podran disposar de l’assessorament i eines necessàries», matisen des de l’ajuntament.
Tant la Reparatruck com la Didaltruck oferiran serveis gratuïts la primera setmana de cada mes de forma alterna, és a dir, cada mes visitarà Mataró una de les dues, coincidint amb el dia que el punt net mòbil s’instal·la en els set punts de la ciutat i a la mateixa ubicació. Els horaris d’aquests nous serveis seran: de dilluns a divendres, de 16 a 19 h, i dissabte i diumenge, de 10 a 13 h.
Notícies relacionadesAquesta actuació, juntament amb l’actualització del pla local de prevenció de residus de Mataró que està en marxa, es poden portar a terme gràcies a una subvenció de 38.795,98 euros de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC) per a projectes de prevenció i preparació per a la reutilització de residus municipals. L’ajuda cobreix el 75% del pressupost total d’aquestes iniciatives (51.727,94 euros).
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Successos Resolt un crim 20 anys després a Reus: detinguda per matar l’exparella amb el seu amant per quedar-se la seva empresa
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu