Educació
El TecnoCampus Mataró-Maresme llança la seva aposta per a la formació permanent: HUB4T
Sota aquesta denominació s’agrupa tota l’oferta de màsters, postgraus i títols propis

Es diu HUB4T–les quatre T corresponen aTraining, Talent, Today, Tomorrow o TecnoCampus– i és la nova marca per a la formació permanent del TecnoCampus, el parc tecnològic i universitari de Mataró i el Maresme.
Formació permanent que no té res a veure amb la formació professional. A partir d’ara, sota aquesta denominació s’agruparà tota l’oferta de màsters, postgraus i títols propis que té el vessant universitari del parc –o sigui, tot el que va més enllà dels graus clàssics per a estudiants joves– a més de l’oferta de cursos de curta durada o pensats ad hoc per a les empreses, com aquest curs de Web Developer o un altre de FrontEnd que es van anunciar recentment.
«El TecnoCampus vol obrir un nou focus d’activitat que ajudi en la idea de la formació permanent i que vagi més enllà dels màsters i postgraus que ja tenim. Volem que inclogui cursos de reciclatge per a persones que vulguin canviar de feina, d’una banda, i que es dirigeixi també a empreses que volen oferir cursos als seus treballadors, de l’altra», expliquen des de TecnoCampus.
La nova marca es va presentar aquest dijous en un acte al centre de congressos del TecnoCampus que va reunir un centenar de convidats, i en el qual l’alcalde de Mataró, David Bote, va destacar que s’obre una nova etapa en què l’aposta per la formació dirigida a les empreses exercirà un paper central.
«El TecnoCampus és clau per a la competitivitat no només de Mataró, sinó del Maresme i del conjunt de Catalunya. Recolzem les empreses en diversos àmbits, en què ara afegim la formació al llarg de la vida», va apuntar. I va afegir que «la ciutat ha entès que s’ha de diversificar, que no pot dependre d’un únic sector, i aquí la formació és fonamental».
Bote va remarcar que la formació al llarg de la vida és essencial, i al TecnoCampus els ciutadans trobaran les eines que ho fan possible. El director general del TecnoCampus, Josep Lluís Checa, va insistir en l’aposta en aquest àmbit, i ha assegurat que el catàleg formatiu s’anirà ampliant en els pròxims mesos.
La cap de la nova unitat HUB4T, Luz Fernández, va assenyalar per la seva banda: «Pensem en el desenvolupament de noves habilitats i noves formes d’aprendre, i en nous formats com els de curta durada».
Xavier Marcet: «El TecnoCampus és un model d’èxit en el sistema universitari català»
L’acte va comptar amb una ponència sobre competitivitat i educació a càrrec del consultor i empresari Xavier Marcet, que va elogiar la capacitat del TecnoCampus per configurar un «model d’èxit» en el conjunt del sistema universitari català. En la seva conferència, Marcet va indicar que «les capacitats d’aprendre, obtenir resultats i adaptar-nos són crucials, i això depèn en bona mesura de si tenim un bon ecosistema d’aprenentatge».
Aquest ecosistema, va raonar, «ha de ser col·lectiu i estar incorporat en la cultura de les empreses, si bé en última instància ha de ser una aposta personal». «L’aprenentatge no ha de ser imposat, sinó que ha de partir del convenciment de les persones», va dir.
Més notícies de Mataró en l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Ports El Port de Tarragona participa en dos projectes relacionats amb el desplegament de drons en entorns portuaris
- Esports El Consejo Superior de Deportes reconeix Tarragona com la ciutat més promotora de l'esport en 2024
- Sector bancari El president del BBVA descarta dimitir i defensa que el desenllaç de l’opa no és un fracàs sinó una «oportunitat perduda»
- Intent d’adquisició fallit Illa celebra el fracàs de l’opa del BBVA al Sabadell i es reunirà aquest divendres amb Oliu
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça rep a la fi de l’Ajuntament la llicència de primera ocupació del Camp Nou