Reciclatge
Una eina calcula la circularitat de les empreses que vulguin integrar-se al Parc Circular Mataró-Maresme
Són una cinquantena d’indicadors que van des de la innovació en processos de reciclatge fins al pes de la circularitat en l’estratègia de l’empresa

El Consorci de Residus del Maresme i la Càtedra d’Economia Circular i Sostenibilitat del TecnoCampus de Mataró han creat una eina per valorar la circularitat de les empreses privades que vulguin formar part del Parc Circular Mataró-Maresme.
Consisteix en una cinquantena d’indicadors de circularitat que van des de la innovació en processos de reciclatge, l’ús de recursos energètics renovables i que el disseny de productes tingui un objectiu de durabilitat fins a criteris com el percentatge de materials reciclats en els productes provinents de proveïdors, la recuperació de residus com a matèries primeres secundàries i el pes de la circularitat en l’estratègia de l’empresa.
Així, sumant tots els criteris, si l’empresa supera el 50% significarà que l’economia circular forma part del seu model de negoci, mentre que si supera el 75% significarà que l’economia circular està totalment integrada en el seu model de negoci. En les proves realitzades fins ara s’ha treballat perquè les empreses que desitgin formar part del Parc Circular superin el 60% de circularitat.
A l’espera que es construeixi
La previsió és que la construcció del Parc Circular Mataró-Maresme es realitzi per fases. No obstant, les obres de la primera etapa s’han posposat a causa de la troballa de restes arqueològiques d’origen romà a la parcel·la on s’ha de construir el projecte.
«En aquests moments s’estan portant a terme una sèrie de treballs arqueològics que permetran conèixer el valor de les troballes i l’impacte que aquests poden tenir en la construcció del Parc Circular», expliquen des del mateix Consorci de Residus del Maresme.
Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Pressió estètica Tenir 13 anys i aparèixer (o no) en els rànquings de guapes de la teva classe: «Donen molta inseguretat, de vegades acabes plorant al lavabo»
- Tempesta judicial i política El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tempestes d’estiu Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses al Pirineu, Terres de l’Ebre, Lleida i la Catalunya central
- Trump bombardeja l’Iran i fa entrar els EUA en la guerra d’Israel
- Conseqüències del zero energètic Competència adverteix les elèctriques que no poden apujar el preu de la factura de la llum per l’apagada
- Visita a Catalunya El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- Incident Un incendi per una crema de matolls obliga a tallar les vies del tren a l'Hospitalet
- Estadística de l’INE Els tumors desbanquen les malalties del sistema circulatori com la causa més freqüent de mort a Espanya
- Crisi migratòria El Govern central ultima un acord amb les Canàries per acollir els menors refugiats