Reacció local
L’alcalde de Mataró descarta la tornada dels peatges: «Seria una decepció, ja hem pagat prou»
El socialista David Bote a la joia al Maresme per la baixada de barreres a l’autopista C-32, que travessa la capital de la comarca

«Apujar les barreres de la C-32 era una reivindicació històrica del Maresme, ara hem d’accelerar la pacificació de la Nacional II». Així va reaccionar l’alcalde de Mataró, el socialista David Bote, aquest 31 d’agost a la fi dels peatges a l’autopista C-32, que travessa la capital del Maresme i la connecta amb Barcelona.
El primer regidor de Mataró es va afegir a la joia a la comarca del Maresme secundant la visió del moviment antipeatges liderat per la Coordinadora Preservem el Maresme, no sense crítiques: «S’apujaran les barreres de l’autopista sense tenir una visió metropolitana i sense haver fet una reflexió sobre com pot afectar els fluxos de població, a més de no haver pensat com el transport públic es veu desincentivat».
Davant la possibilitat que, com han deixat caure en alguna ocasió els executius autonòmic i estatal, els peatges puguin tornar en un futur, Bote es va mostrar contundent: «Al Maresme ja hem pagat prou; si al final ens diuen que cal tornar a pagar, serà una gran decepció. Em semblaria que hauríem enganyat la gent. Em semblaria ridícul».
La pacificació de «la gran avinguda del Maresme»
Malgrat que Bote no confia en un gran impacte en termes de trànsit a causa de la caiguda dels peatges, sí que entén que hi ha un gir important respecte a les inversions que la Generalitat ha anunciat per al conjunt de poblacions per les quals passa la Nacional II.
«La nostra aposta és posar en relleu la pacificació de la Nacional, no només pensant en Mataró sinó en el conjunt de la comarca, convertint-la en la gran avinguda del Maresme». Mataró ja té dissenyades les diferents intervencions urbanístiques que això comporta, de manera que el gran canvi té a veure amb el finançament d’aquestes obres.
Notícies relacionadesAixí, per exemple, la rotonda que està previst instal·lar a la zona del Cargol i que estava previst que abonés exclusivament l’Ajuntament, l’alcalde entén ara que ha de ser finançada com a mínim parcialment el govern autonòmic. «Hem d’aprofitar aquesta injecció prevista per accelerar un procés que ja tenim plenament dibuixat», va afirmar Bote.
Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos