LLUITA CONTRA EL MASCLISME
Les atencions del SIAD i al col·lectiu LGTBI de Mataró baixen durant la pandèmia
Per la seva banda, les farmàcies s'han establert com a punts segurs durant el confinament per a les dones que pateixin violència masclista
farmacia
El Centre per a la Igualtat per a les Dones i Atenció a la Diversitat Sexual i de Gènere de Mataró va tancar les portes el 14 de març, quan es va decretar l’estat d’alarma pel coronavirus. No obstant, el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i el Servei d’Atenció Integral (SAI) en el col·lectiu LGTBI continua actiu, tot i que les atencions han disminuït.
Les atencions registrades durant el mes de març són «lleugerament inferiors» a les registrades durant els mesos de gener i febrer d’aquest 2020. Des del Servei d’Igualtat i Diversitat Ciutadana «es continua treballant intensament en col·laboració amb altres serveis municipals i agents socials per detectar i actuar davant qualsevol cas de violència de gènere durant la crisi de la Covid-19», afirmen des del consistori.
Les farmàcies, ‘establiments segurs’
L’Institut Català de les Dones (ICD) va posar en marxa a l’inici del confinament la campanya ‘Establiment segur contra la violència masclista’. Aquesta iniciativa s’ha concretat a posar en lloc visible dels comerços un cartell amb el missatge següent: «Establiment segur contra la violència masclista. Si aquests dies de confinament sents que la teva casa deixa de ser un espai segur per a tu o els teus fills i filles, aquí truquem per tu al 900.900.120 o al 112. #NoEstàsSola #JoActuo».
En el cas de Mataró, les farmàcies de la ciutat, com a servei indispensable que són, han sigut els establiments que s’han afegit a aquesta iniciativa.
L’Ajuntament de Mataró va firmar, l’octubre del 2019, un acord de col·laboració amb l’Escola de Farmacèutics com un agent més de salut, transmissor de bones pràctiques i d’informació de valor per a la ciutadania.
Més notícies de Mataró en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- BÀSQUET | LLIGA ENDESA El Barça més feble tanca una ratxa negra de derrotes a Saragossa
- BÀSQUET UNIVERSITARI Aday Mara continua fent història amb Michigan i jugarà la final de l’NCAA
- CICLISME Un Pogacar voraç firma una altra obra mestra a Flandes
- TENNIS Rafa Jódar rep a Marràqueix el seu primer títol professional als 19 anys
- Un reforç valuós Cancelo es guanya el jornal
