Anar al contingut

CAP A LA PACIFICACIÓ DE LA CARRETERA

La Generalitat cedeix a Mataró el tram de l'N-II que passa pel municipi i destina 850.000 euros per fer-hi millores

L'alcalde David Bote ha destacat que el traspàs servirà per "rellançar el potencial del front marítim de la ciutat"

La Generalitat cedeix a Mataró el tram de l'N-II que passa pel municipi i destina 850.000 euros per fer-hi millores

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcalde de Mataró, David Bote, han firmat aquest divendres el conveni de cessió del tram de 3,66 quilòmetres de l’N-II que passa per la capital del Maresme. 

El canvi de titularitat de la via ve acompanyat d’una partida econòmica de poc més de 850.000 euros per fer-hi millores. 

Així, el conveni de cessió, que es farà en dues fases, preveu executar obres de millora per integrar la via a la trama urbana i fer "que s’assembli més a un carrer que a una carretera", com ha destacat l’alcalde de Mataró. 

Bote ha assenyalat que la primera part de la cessió, la que comprèn el tram entre la Riera d’Argentona i el Pas del Cargol, "és absolutament estratègic" perquè servirà per "impulsar" el front marítim de la ciutat. 

Al seu torn, Damià Calvet ha destacat que la cessió "és una gran aposta" de les dues administracions per "pacificar i integrar" una via per la qual cada dia passen 30.000 vehicles.

Primera part

En la primera part de la cessió, que s’ha fet efectiva avui amb la firma del conveni, la Generalitat transferirà a l’Ajuntament de Mataró una partida de 240.000 euros per transformar i adequar el tram comprès entre la Riera d’Aregentona i el Pas del Cargol. En aquest sector les actuacions contemplades són millores en l’enllumenat, l’asfalt i la senyalització.

L’alcalde de Mataró, David Bote, ha destacat que aquesta primera part de la cessió "és estratègica" perquè servirà per a "ordenar, rellançar i potenciar" el front marítim de la capital del Maresme entre el TecnoCampus i l’estació de tren. 

Aquí, Bote ha assenyalat que la integració de l’N-II en la trama urbana, juntament amb el desenvolupament del sector Iveco-Pegaso, "és una gran notícia" perquè ajudarà a continuar avançant en un nou model econòmic per a la ciutat de Mataró que passi en bona part pel turisme.

En aquesta estratègia, Bote ha destacat que la integració de l’N-II a la trama urbana servirà per impulsar el projecte de la ronda Barceló que preveu la construcció d’un edifici circular de 26 plantes i un pas subterrani fins al port. Un projecte que va de la mà amb construir una nova estació de tren al costat de l’actual.

Segona part

El següent tram de la via que se cedirà a l’ajuntament és el comprès entre el Cargol i la Riera de Sant Simó. Concretament, es transferirà quan la Generalitat finalitzi la construcció d’una rotonda prevista a la zona de Sant Simó. 

Aquesta actuació, que té un cost aproximat d’uns 565.000 euros, s’executarà en el termini màxim de dos anys a comptar des d’avui.

Finalment, el conveni també preveu que el Departament de Territori redacti, en coordinació amb els equips tècnics municipals, el projecte constructiu d’una segona rotonda a l’altura del Cargol. Una vegada redactat el projecte, que tindrà un cost de 50.000 euros, la Generalitat l’entregarà al consistori perquè decideixi sobre la seva tramitació, aprovació i execució.

Cap a la pacificació de l’N-II

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha destacat que la cessió de l’N-II a l’Ajuntament de Mataró suposa "un pas més" en la feina de pacificació que la Generalitat va posar en marxa anys enrere quan, al seu torn, va rebre la cessió de la via per part de l’Estat. En aquest sentit, Calvet ha posat de relleu que la cessió de la carretera ve acompanyada d’una partida suficient per actuar. "Altrament hauríem fet un mal favor a l’Ajuntament de Mataró", ha afegit.

Tot i que no han avançat detalls sobre la qüestió, tant Bote com Calvet han reconegut que la conversió de l’N-II en un carrer més de la ciutat comportarà una reducció de carrils en una via per on actualment passen uns 30.000 vehicles. Una reducció, han afegit, que es compensarà, per exemple, amb les obres de millora de la connexió amb l’enllaç de Mataró Oest de la C-32 que s’inaugurarà ben aviat i que farà més fluida la circulació a la perifèria del municipi.

Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA