Tòquio 2020
Cienfuegos es converteix en el primer espanyol a arribar a una final olímpica de martell
L’extremeny ha sigut onze vegades campió d’Espanya
Javier Cienfuegos es va convertir aquest dilluns en el primer espanyol que es classifica per a una final olímpica de martell gràcies a un llançament de 76,91 metres que li va donar el setè lloc al conjunt dels dos grups de qualificació.
Fa dos anys, a Doha, Cienfuegos ja va ser setè a la seva primera final mundialista amb una marca de 76,57 metres, un resultat que ell mateix es va qualificar amb un 9,9 i que va fer desaparèixer el complex que pogués tenir en grans campionats, i ara ja lluita amb els millors.
L’extremeny, plusmarquista nacional amb 79,38, va fer aquí un concurs en progressió: va començar amb un tir de 72,76, va continuar amb 75,56 i va tancar amb 76,91.
El campió d’Espanya ha guanyat en capacitat física i tècnica per situar-se molt estable al voltant dels 80 metres, la marca a partir de la qual s’obtenen els èxits internacionals.
Venia d’aconseguir a Getafe el seu onzè títol de campió d’Espanya amb 76,01, lleugerament per sota de la marca que esperava. Li costava «que el martell volés», però assegura que aquest any estava entrenant millor que el 2019.
Dimecres que ve Cienfuegos serà a la lluita per les medalles, a partir de les 20.15 locals (13.15 peninsular espanyola).
-
Més d’una dècada transformant escoles a través de la cultura a Catalunya: una aliança que motiva alumnes i professoratOfert per
- Baròmetre de novembre Enquesta del CIS: El PP es recupera i retalla distàncies amb el PSOE després de la ruptura de Junts amb el Govern
- Espanya, al Mundial amb una taca
- Nou equipament municipal Lladó compra l'antiga fàbrica de guants per generar ocupació i crear habitatge: "No volem ser un poble dormitori"
- Agilitzar la descarbonització Catalunya elimina l'"interès públic" però reduirà a la meitat el temps de tramitació de les renovables
- Vins. Novetats El Celler Masroig dona la benvinguda a la nova temporada vinícola amb el Vi Novell 2025
- Actuació sorpresa de Las Migas al metro de Barcelona
- Relleu en la mostra ‘boutique’ El Cruïlla guanya el concurs per a l’organització de Porta Ferrada
- Estrena el 2026 Tractaments de fertilitat
- Museu Tàpies Georges Didi-Huberman, premi d’Assaig
