Tòquio 2020
Cienfuegos es converteix en el primer espanyol a arribar a una final olímpica de martell
L’extremeny ha sigut onze vegades campió d’Espanya

Javier Cienfuegos es va convertir aquest dilluns en el primer espanyol que es classifica per a una final olímpica de martell gràcies a un llançament de 76,91 metres que li va donar el setè lloc al conjunt dels dos grups de qualificació.
Fa dos anys, a Doha, Cienfuegos ja va ser setè a la seva primera final mundialista amb una marca de 76,57 metres, un resultat que ell mateix es va qualificar amb un 9,9 i que va fer desaparèixer el complex que pogués tenir en grans campionats, i ara ja lluita amb els millors.
L’extremeny, plusmarquista nacional amb 79,38, va fer aquí un concurs en progressió: va començar amb un tir de 72,76, va continuar amb 75,56 i va tancar amb 76,91.
El campió d’Espanya ha guanyat en capacitat física i tècnica per situar-se molt estable al voltant dels 80 metres, la marca a partir de la qual s’obtenen els èxits internacionals.
Venia d’aconseguir a Getafe el seu onzè títol de campió d’Espanya amb 76,01, lleugerament per sota de la marca que esperava. Li costava «que el martell volés», però assegura que aquest any estava entrenant millor que el 2019.
Dimecres que ve Cienfuegos serà a la lluita per les medalles, a partir de les 20.15 locals (13.15 peninsular espanyola).
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis
- Història naval De Barcelona a Cuba en vaixell noucentista
- Acte polític a Màlaga Pedro Sánchez expressa el seu «orgull» per les protestes propalestines a la Vuelta a Espanya
- Míting a Castella-la Manxa Feijóo promet als empresaris del camp menys burocràcia i impostos
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització
- Futbol / La crònica El Barcelona enlluerna el València en una capsa de sabates
- La contracrònica Suplents que no ho són
- A BALAÍDOS Un penal en el temps afegit frustra la primera victòria del Girona
- Cop franc Que bé, que t’has quedat