La flota blanca dels Jocs
Uns 2.000 conductors voluntaris van portar gratis els membres de la família olímpica pels carrers de Barcelona
El príncep Albert de Mònaco també usava el cotxe oficial amb conductor altruista per sortir de gresca de nit
fcasals39394597 juegos olimpicos170721192329 /
Una de les grans innovacions dels Jocs del 92 respecte d’anteriors olimpíades va ser el desplegament dels anomenats conductors olímpics. Uns 2.000 voluntaris, uniformats amb polo blanc i vestit blau, es van desplegar per la ciutat i a la resta de seus olímpiques a bord de 1.500 turismes, la majoria Seat Toledo, i furgonetes Volkswagen. La seva missió era portar tots els membres de la família olímpica (comitè organitzador, delegacions de països i atletes) per tota la ciutat de manera gratuïta i diligent. Els conductors d’aquesta flota blanca podien ser assignats a una delegació, operar a demanda o ser aturats pel carrer per algú acreditat.
Els voluntaris van ser seleccionats en entrevistes i després formats a les instal·lacions de Seat a la Zona Franca. I al començar els Jocs, assignats en diferents torns als grans aparcaments o carpools on hi havia els vehicles, com el del carrer de Roselló amb Rambla de Catalu-nya. Era en aquests aparcaments on els responsables facilitaven a cada xòfer el seu pròxim servei. Els conductors s’esperaven en unes sales de descans on disposaven de barra lliure de menjar i begudes mentre mataven el temps.
La nit boja de l’Albert
Notícies relacionadesLa nit boja de l’Albert«Una matinada van demanar un conductor que sabés parlar anglès per recollir el príncep Albert de Mònaco perquè el seu conductor estava cansat de tantes hores sense parar i l’havien de substituir», va explicar Carlos F., que va recollir el príncep a la truiteria Flash Flash amb el seu secretari i dues noies jovenetes i el va portar fins a la discoteca que hi havia al davant del Hilton de la Diagonal. «La veritat és que no parava. I fins i tot els escortes semblaven cansats. Albert de Mònaco sortia cada dia fins a altes hores de la matinada per divertir-se, però tampoc fallava als actes oficials que tenia programats als Jocs», afegia el conductor voluntari.
Albert de Mònaco condecora a una atleta durant els Jocs del 92 Al sortir publicada en aquest diari l’experiència d’aquest conductor substitut, el xòfer titular, l’assignat sempre al príncep, va escriure una carta per precisar que ell també era voluntari. «A mi m’havien de substituir després de portar 15 i fins i tot 18 hores de servei i l’endemà hi havia de tornar a ser a les nou del matí. Mentre que el cotxe d’escorta tenia dos conductors que anaven fent torns», va explicar Josep Martínez.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)
- "Alegria, gratitud, emoció i, per què no dir-ho, sorpresa"
- Cas Erial La Guàrdia Civil afirma que Zaplana va teixir una xarxa de blanqueig