Dues visions, un únic europeisme
Des de les seves diferents postures ideològiques, l’eurodiputat popular i el socialista comparteixen una ferma convicció a favor de la UE.
Esteban González Pons (València, 1964) i Javi López (Madrid, 1985) són dos dels eurodiputats més veterans de la delegació espanyola. Malgrat les diferències polítiques, comparteixen una ferma convicció europeista. Tots dos van arribar el 2014 a l’Eurocambra i el 2024 van ser elegits vicepresidents de la institució.
Advocat i doctor en Dret Constitucional per la Universitat de València, Pons ha dedicat mitja vida a la política. El seu primer càrrec va ser com a senador el 2013, on va arribar a portaveu del Partit Popular. Va dedicar cinc anys a la política autonòmica passant pel Congrés com a diputat per València. El seu pes polític dins del Partit Popular espanyol i europeu és notable. A les xarxes va protagonitzar apassionats discursos contra el Brexit. "Europa és avui inevitable, l’única alternativa", va assegurar a l’Eurocambra. "Europa no és un mercat, és la voluntat de viure junts", va afirmar en aquell discurs. De fet, un dels companys que millor el coneix, Gabriel Mato, va assenyalar EL PERIÓDICO que el popular "és conscient que Europa es construeix des de la unitat, el debat i sovint la renúncia" i va destacar la "seva capacitat per assolir consensos" amb la resta de partits.
Notícies relacionadesJavi López va néixer a Madrid però va créixer a Barcelona, la ciutat que porta al cor. Llicenciat en Dret per la Universitat Pompeu Fabra, té un màster en Lideratge per a la gestió política i social, per l’Autònoma de Barcelona. El socialista també va passar per la política local, sent conseller de Districte i portaveu del Grup Socialista a l’Ajuntament de Barcelona entre el 2011 i el 2014.
És una de les veus més importants de defensa de la cooperació entre la UE i l’Amèrica Llatina, en un moment en què les aliances compten més que mai. Reconeix que una de les parts que més estimulants li resulten de la seva feiba són les missions d’observació electoral, com les realitzades a Veneçuela i Colòmbia.
- L’empresa Corominas deixa un deute de 200.000 euros
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Luz Casal: "En els concerts massius em disgusta que l’artista no sigui honrat"
- Barcelona, protagonista Aquesta és la millor conserge d’hotel de luxe d’Espanya
- Estrena a les sales Traumes entre generacions
- Campanya aeroportuària Estopa adapta una nadala extremenya per a l’anunci nadalenc d’Aena
- Plataforma de ‘streaming’ HBO Max presenta els seus títols més sonats per al 2026
