Alerta per drons
Suècia i França s’afegeixen a la defensa de Dinamarca en la cimera de la UE
Suècia i França es van afegir a la defensa de l’espai aeri de Dinamarca durant la cimera de la UE. Es van unir així al suport militar ofert per Alemanya davant una "guerra híbrida" de què els països nòrdics responsabilitzen més o menys obertament Rússia. La presència de drons sobre aeroports civils i objectius militars danesos està sent investigada per les autoritats del país, va apuntar la cap del Govern de Dinamarca, Mette Frederiksen. No hi ha evidències sobre qui hi ha darrere. "Però queda clar que hi ha un país que amenaça Europa. I aquest país és Rússia", va afegir la líder danesa, en un missatge en xarxes.
"Vulneracions russes"
La ministra d’Exteriors sueca, Maria Malmer Stenergard, va qualificar sense objeccions de "vulneracions russes" els successius incidents detectats en països de l’OTAN com Polònia, Estònia i Dinamarca. A Polònia van saltar les alarmes a principis de setembre, davant una primera onada de drons russos, alguns dels quals van ser abatuts per caces de l’OTAN. Uns dies després van irrompre en l’espai aeri estonià tres MiG-31 russos.
Notícies relacionadesMés cautelós que la titular sueca d’Exteriors es va mostrar el seu cap de govern, Ulf Kristersson. A preguntes d’un periodista sobre la suposada autoria russa, el líder suec va respondre que el seu país "no assenyalarà amb el dit a ningú fins a no tenir proves concloents".
Suècia enviarà a Dinamarca una unitat militar especial antidrons, mentre que Alemanya hi contribuirà amb un contingent no especificat i amb la fragata Hamburg, que ja està en aigües bàltiques. La cimera de la UE a Copenhaguen tindrà lloc demà i dijous. Des d’ahir i fins divendres, el seu espai aeri estarà tancat per als drons civils. L’alarma a Dinamarca persisteix des de la setmana passada, quan es va ordenar el tancament de l’aeroport de Copenhaguen per la presència de diversos drons de gran mida.
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Radiografia de la vulnerabilitat BCN va arribar al novembre al rècord de 1.784 persones dormint al carrer
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- "No vull que em cuidi la meva filla"
- Hipòtesi de la fuga Catalunya només disposa d’un gran laboratori on es treballa amb virus de pesta porcina i està situat al costat de Collserola
- Crisi sanitària El Govern sospita que el brot de pesta porcina podria haver sortit d’un laboratori
- Després de successius furts en anys anteriors Detingut un jove a Terrassa per robar el Nen Jesús del pessebre
- Negociació en marxa ERC i Comuns pressionen perquè es mantingui la rebaixa del 50% dels bitllets de transport
- Plataformes Netflix compra Warner Bros per 82.700 milions i signa l’operació més gran de la història de l’entreteniment
