El conflicte del Pròxim Orient
El Papa i Herzog aborden al Vaticà la "tràgica situació a Gaza"
Lleó XIV reclama al president d’Israel un "alto el foc permanent" a la Franja
El papa Lleó XIV va rebre ahir al Vaticà el president d’Israel, el laborista Isaac Herzog. Un intent de diàleg després de setmanes d’alta tensió entre el país hebreu i la Santa Seu, i també una trobada significativa per l’afiliació política del polític israelià, que pertany al Partit Laborista, oposat al dretà Likud del primer ministre, Benjamin Netanyahu. Durant la reunió, el Papa i Herzog van abordar la "tràgica situació a Gaza" i la manera de "garantir un futur al poble palestí", i a més van mostrar la seva esperança en el fet que s’arribi "amb urgència a un alto el foc permanent". "S’ha esperat una ràpida represa de les negociacions perquè, amb disponibilitat i decisions valentes, així com amb el suport de la comunitat internacional, es pugui obtenir l’alliberament de tots els ostatges", va assenyalar la Santa Seu en un comunicat.
El Papa també va reclamar un "alto el foc permanent" a la Franja de Gaza i que s’hi faciliti l’entrega d’ajuda humanitària, mentre que Herzog va assegurar que estan fent "enormes esforços" perquè pugui arribar aquesta ajuda i va reclamar que "s’intensifiquin els esforços internacionals" per a l’alliberament dels ostatges israelians".
"Israel s’enorgulleix de la seva comunitat cristiana i està compromès a garantir la seguretat i el benestar de les comunitats cristianes a Terra Santa i a tot el Pròxim Orient", va explicar l’oficina de Herzog. "La inspiració i el lideratge del Papa en la lluita contra l’odi i la violència i a favor de la pau són vitals", va afegir.
- Tim Spector, metge i divulgador especialitzat en microbiota intestinal: "El cafè del matí pot cuidar la salut intestinal i el benestar general"
- Anagennisi Tour Aarón Martínez, l’adolescent que fa art amb un boli Bic, estrena la seva primera exposició
- Oposicions Ho diu el BOE: per a aquestes oposicions amb sous de 1.500 euros només demanen l’ESO
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Venerar la Moreneta Com serà la visita del Papa a Montserrat: proximitat amb els fidels en el camí a la basílica
