Un terratrèmol causa més de 800 morts a l’Afganistan

Els equips de rescat continuen treballant mentre que els ferits superen els 2.800

Un terratrèmol causa més de 800 morts a l’Afganistan
1
Es llegeix en minuts
A. R. C.

Almenys 812 persones van morir dilluns a la matinada a causa d’un terratrèmol de magnitud 6 en l’escala de Richter a l’est de l’Afganistan, a la regió de Jalalabad, pròxima a la capital, Kabul, i la frontera amb el Pakistan. El sisme, a més, va causar un mínim de 2.800 ferits, malgrat que aquestes xifres s’esperava que augmentessin ja que les autoritats talibanes de l’Afganistan van assegurar ahir que no havien aconseguit arribar a tots els pobles afectats de la zona, un lloc muntanyós i de difícil accés.

"Tenim molta gent del poble enterrada encara sota la runa, i no podem fer res fins que arribin els equips de rescat", va dir a la televisió afganesa ToloNews un resident del poble de Mazar Dara, al districte de Kunar, el més afectat pel terratrèmol, que també es va fer notar en el veí Pakistan.

El govern talibà afganès –que va arribar al poder després de la desbandada de l’executiu anterior, avalat per Occident, fa quatre anys– assegura haver fet almenys 40 vols d’evacuació en helicòpter des de Kunar, d’on van treure més de 400 persones.

Notícies relacionades

"Cap govern estranger ens ha contactat per donar-nos el seu suport tant en ajuda humanitària com en equips de rescat", va assegurar un dels portaveus del Ministeri d’Exteriors del Govern talibà, que malgrat que estar reconegut internacionalment, viu en un aïllament gairebé total amb un país atrapat en una crisi humanitària de grans dimensions.

"Els nostres equips són sobre el terreny, entregant assistència d’emergència i suport vital", va assegurar per la seva banda la missió especial de l’ONU per a l’Afganistan.

Temes:

Govern Kabul