França considera que "no hi ha alternativa" a la solució dels dos estats
Així ho va defensar ahir el ministre d’Exteriors gal, Jean-Noël Barrot, en l’obertura d’una conferència sobre Palestina a l’ONU
Enmig de dures crítiques per part dels EUA, la seu de les Nacions Unides a Nova York va ser l’escenari ahir d’una conferència sobre Palestina impulsada pels Governs de França i l’Aràbia Saudita. Tant els amfitrions com els assistents a l’esdeveniment van coincidir en una idea: no hi ha cap alternativa a la solució de dos estats, encara que en l’actualitat aquesta possibilitat estigui més allunyada que mai.
"Només la solució de dos estats permet respondre a les aspiracions legítimes dels israelians i els palestins per viure en pau i en seguretat; no existeix cap alternativa", va declarar el ministre d’Exteriors francès, Jean-Noël Barrot, en la inauguració de la conferència. El ministre va instar la comunitat internacional a "prendre mesures" que garanteixin l’existència d’un estat palestí "viable".
En idèntics termes es va pronunciar el seu homòleg saudita, el príncep Faisal bin Farhan. "Un estat palestí és la clau per a la pau a la regió", va remarcar. Israel ha signat acords per a l’establiment de relacions diplomàtiques amb quatre estats de la Lliga Àrab: el Marroc, els Emirats Àrabs Units, el Sudan i Bahrain. Sens dubte, l’obertura d’una legació diplomàtica a Riad per part de l’estat hebreu és de lluny una de les principals aspiracions de la política exterior de Tel-Aviv.
"Més lluny"
Per la seva banda, el secretari general de l’ONU, António Guterres, va denunciar que la solució de dos estats és "més lluny que mai". "Siguem clars; l’annexió insidiosa de Cisjordània és il·legal i s’ha d’aturar; la destrucció a gran escala de Gaza és intolerable i s’ha d’aturar", va exigir. Segons la seva opinió, el bàndol israelià està adoptant "decisions unilaterals" que busquen "soscavar per sempre" la pau. Finalment, el representant de l’Autoritat Nacional Palestina (ANP), va defensar que el grup islamista Hamàs "entregui les armes" i "el control de gassa" al seu Govern.
La conferència centrarà la seva atenció en tres temes: la millora de les capacitats de l’ANP per governar, el desarmament de Hamàs i el reconeixement d’Israel per part dels estats àrabs que encara no ho han fet. Organitzacions com Human Rights Watch han demanat "mesures concretes" contra Israel, com per exemple sancions, embargament d’armes i suspensió d’acords comercials, en lloc de conferències i debats sobre el futur de Palestina.
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- La Generalitat construirà vestidors mixtos en els 150 parcs de bombers
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Fi de l’era Mazón: Pérez Llorca, nou president gràcies al suport de Vox
- L'exjugador del Barça Dani Alves reapareix en un nou vídeo predicant a Girona: "El Déu que és allà és el mateix que és aquí"
- Música RTVE reitera el no d’Espanya a Eurovisió si Israel participa en el concurs: “Calen més mesures”
- Polèmica municipal Els Comuns reclamen a la Síndica de Greuges que actuï davant el veto de Martorell a omplir garrafes a les fonts
- Organitzacions empresarials Fainé demana "exemplaritat i compromís social" als directius
