Pròxim Orient
Merz, Macron i Starmer volen pactar una posició comuna sobre Gaza
El canceller d’Alemanya, Friedrich Merz; el president de França, Emmanuel Macron, i el primer ministre britànic, Keir Starmer, van mantenir ahir una nova conversa telefònica a tres per sondejar una postura coordinada sobre les situacions a la Franja de Gaza, l’Iran i Ucraïna. El contacte va tenir lloc l’endemà de la publicació d’un altre comunicat conjunt en què declaraven a l’uníson que "ha arribat l’hora de posar fi a la guerra de Gaza" i després d’una ronda de converses amb l’Iran sobre el programa nuclear de la república islàmica.
Sobre la conversa d’ahir, Merz va explicar que va servir per consolidar una postura única sobre aquestes crisis. "Farem els següents passos de manera molt coordinada en els pròxims dies", va avançar el canceller.
Macron va aplaudir el sentit de la coordinació entre les tres potències "davant d’aquestes grans crisis". "Junts, estem decidits a promoure la pau i la seguretat, amb unitat, coherència i responsabilitat", va afegir.
Notícies relacionadesDivendres, Alemanya, França i el Regne Unit van instar a la declaració d’un alto el foc immediat a Gaza i van apressar Israel a posar fi a la "catàstrofe humanitària" que es viu a la Franja. Al seu torn, van expressar el seu rebuig a una possible annexió israeliana dels territoris ocupats. Els tres països van demanar l’alliberament immediat de tots els ostatges israelians que es mantenen en mans de Hamàs des de l’atac del 7 d’octubre del 2023 i van jutjar "imperatiu" el desarmament del grup islamista, que "no ha de tenir cap paper en el futur de Gaza".
El Govern alemany va remarcar que "continua considerant el reconeixement d’un Estat palestí com un dels passos finals en el camí cap a la realització d’una solució de dos estats", però que no preveu fer-ho "a curt termini". Així, va descartar seguir l’exemple de França després que Macron anunciés dijous que al setembre reconeixerà Palestina. El Govern britànic tampoc té previst prendre aquesta decisió.
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Sánchez agita el debat de les pensions amb ajudes a les dones
- per terra i aire Vídeo de com un gos policia deté un lladre de cotxes a Califòrnia
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
