El conflicte del Pròxim Orient

Síria cau en una nova espiral de violència contra la minoria drusa

Més de 250 persones han mort en aquesta onada d’atacs, en la qual Israel ha bombardejat diverses posicions a Damasc

Síria cau en una nova espiral de violència contra la minoria drusa
1
Es llegeix en minuts
Adrià Rocha Cutiller
Adrià Rocha Cutiller

Periodista

ver +

Síria ha entrat, de nou, en una espiral de violència sectària amb els atacs contra població i milícies de la minoria drusa al sud del país, a la ciutat de Suwayda. Aquesta onada de violència va començar diumenge passat, quan tribus beduïnes van atacar milícies druses dins de la ciutat. Els atacs van provocar la intervenció de Damasc i els seus soldats i milicians lleials que, en alguns casos, es van sumar als atacs beduïns, tant contra milicians drusos com contra la població civil.

Quan va caure el règim de Bashar al-Assad, el desembre de l’any passat, gran part de les milícies druses –que van recolzar els rebels– es van negar a entregar les seves armes a Damasc al·legant la seva pròpia necessitat de defensar-se davant els nous amos i, des d’aleshores, les tensions entre Suwayda i la capital siriana han sigut enormes.

Notícies relacionades

Israel, que assegura voler protegir la minoria drusa, utilitza aquesta excusa per justificar els seus constants atacs aeris i bombardejos contra Síria. Ahir, Tel-Aviv va bombardejar els voltants del palau presidencial i el quarter general de l’Exèrcit sirià a Damasc, en un atac que va provocar "desenes de morts i ferits, tant de soldats com de civils", segons el país àrab.

Drusos i el Govern sirià van arribar a un acord d’alto el foc dilluns a la nit, que segons els líders drusos no ha sigut respectat. Damasc, per la seva banda, va anunciar ahir haver acordat el final de les hostilitats. Más de 250 persones han mort en aquesta última espiral de violència a Síria.