Conflicte al Pròxim Orient

Netanyahu anuncia la mort del líder de Hamàs a Gaza durant un bombardeig

Mohammed Sinwar va assumir el control de Hamàs a la Franja després de la mort el seu germà Yahya Sinwar l’octubre del 2024

Netanyahu anuncia la mort del líder de Hamàs a Gaza durant un bombardeig

KHaim Zach/GPO/dpa

1
Es llegeix en minuts
Andrea López-Tomàs
Andrea López-Tomàs

Periodista i politòloga. Corresponsal a l'Orient Proper des de Beirut.

ver +

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha assegurat aquest dimecres davant el Parlament que l’actual líder del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) a la Franja de Gaza, Mohammed Sinwar, va morir durant un atac de l’Exèrcit israelià en aquest enclavament palestí.

Mohammed Sinwar va assumir el control de Hamàs a la Franja després de la mort el seu germà Yahya Sinwar l’octubre del 2024, considerat el cervell dels atemptats del 7 d’octubre del 2023 que van deixar uns 1.200 morts i al voltant de 250 segrestats. De moment, la milícia palestina no ha confirmat la mort del seu líder.