Contra els houthis
58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen

No hi ha treva per al Iemen. Un nou bombardeig nord-americà contra el port petroler de Ras Isa, a la vora del mar Roig, va acabar amb la vida d’almenys 58 persones i en va ferir 102 més. És la informació traslladada per mitjans vinculats als houthis del Iemen, que fa més d’un mes que estan sotmesos als atacs aeris de l’Exèrcit nord-americà. En un comunicat, el Comandament Central dels Estats Units va anunciar la destrucció del port de combustible de la població, sota control de la milícia membre de l’Eix de la Resistència, liderat per l’Iran.
Els EUA acusen els houthis de beneficiar-se econòmicament i militarment d’aquestes instal·lacions per vendre combustible que els permeti finançar les seves operacions. Les Nacions Unides, per la seva banda, va denunciar que el 70% de totes les importacions i el 80% de la tan necessària ajuda humanitària entra per aquest port i els de Hodeida i Salif. En canvi, Washington i altres països denuncien que aquesta porta d’entrada al país és utilitzada pels houthis per importar i exportar petroli il·lícitament.
Víctimes civils
Notícies relacionadesEls primers quatre bombardejos aeris es van fer mentre la gent treballava, i això va sorprendre empleats i camioners. L’atac va provocar una condemna a tot el Iemen a causa de les morts de civils i la importància estratègica de Ras Isa. Les imatges compartides per mitjans iemenites mostren explosions massives que il·luminen el cel nocturn sobre el mar, i cadàvers escampats per la zona portuària. Es tracta d’una de les agressions més mortíferes des que els EUA van llançar la campanya aquest 15 de març.
Al mateix temps, divendres a la matinada els houthis van tornar a desfermar el pànic a Israel. Un míssil disparat des del Iemen va ser interceptat per les forces aèries del país, però les sirenes es van activar a diverses ciutats del centre d’Israel, Jerusalem i el nord de Tel-Aviv.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE