Investigació oberta
L’empresa de l’helicòpter sinistrat a Nova York suma avaries i deutes
L’aeronau, construïda el 2004, va patir un contratemps mecànic en la transmissió l’any passat i l’operador havia estat en fallida
L’empresa propietària de l’helicòpter que es va estavellar dijous a l’illa de Manhattan, a Nueva York, amb el matrimoni Escobar-Camprubí i els seus fills a bord, té un llarg historial d’avaries i deutes, segons assenyalen diferents mitjans de comunicació nord-americans. Durant la dècada de 2010 van tenir dues emergències en diferents vols, i el 2019 l’empresa es va declarar en fallida. A més, segons va informar ahir el diari New York Post, l’aeronau accidentada va patir una avaria en la transmissió fa uns mesos.
Arran del mortal accident que va acabar dijous amb la vida de les sis persones que anaven a bord de l’aeronau Bell206, propietat de l’empresa turística New York Helicopter Tours, ha sortit a la llum que la companyia, abans anomenada New York Helicopter Charter, operava amb una petita flota que es considera antiquada en comparació amb les empreses de la competència. Segons va detallar The New York Times, l’amo de la companyia, Michael Roth, era conegut pels seus retards a l’hora de pagar les factures, però també per la seva rapidesa a l’hora de presentar demandes.
A més, aquest diari assegura que hi ha constància en els registres de diversos incidents amb helicòpters d’aquesta empresa durant la dècada de 2010. El primer d’ells el 2013, quan un pilot va haver de fer un aterratge d’emergència amb quatre turistes a bord, i el segon el 2015, quan un pilot va perdre el control de l’aeronau. En el primer cas Roth va presentar diverses demandes contra l’empresa encarregada del manteniment de l’helicòpter, segons el dari The New York Times.
La situació econòmica de l’empresa també era preocupant des de fa anys. El 2019, Roth es va veure obligat a declarar en fallida New York Helicopter Charter, tot i que després la va refundar sota el nom de New York Helicopter Tour. Però, segons Associated Press, les dificultats econòmiques no van acabar-se aquí, ja que el gener d’aquest any una empresa va presentar una demanda per 1,23 milions d’euros contra Roth per no pagar el lloguer d’una aeronau, i un mes després hi va haver una altra demanda contra New York Helicopter Tour per no pagar 73.000 euros.
12.728 hores de vol
A més, afegia el diari New York Post, l’helicòpter accidentat va patir una avaria en la transmissió mesos abans de l’accident mortal en el qual van perdre la vida els cinc membres de la família Escobar-Camprubí i el pilot. Segons els informes a què ha tingut accés aquest mitjà, l’aeronau Bell206 va patir un problema mecànic en la transmissió que va ser detectat al setembre. Els registres mostren que l’helicòpter sinistrat, construït el 2004, ja havia registrat 12.728 hores de vol abans d’haver de ser reparat.
D’acord amb el rastreig de l’aeronau amb Flight Radar, en el moment de l’accident l’aparell portava 15 minuts de vol i 6 quilòmetres recorreguts. Va ser a l’altura de Hoboken quan el pilot va perdre el control i l’helicòpter es va estavellar a les 15.15 hora local, va caure al riu amb la cua trencada i les aspes girant soles, separades del cos de la nau.
Notícies relacionadesEl 2022 i el 2023, l’Administració Federal d’Aviació (FAA) va emetre dues directives d’aeronavegabilitat dirigides a les aeronaus Bell206 que obligaven a executar tasques de manteniment. La primera, el desembre de 2022, va ordenar la inspecció i possible reemplaçament de les pales del rotor principal dels models a causa d’un "deslaminatge", un problema en el qual les capes internes de la pala se separen per desgast del material, danys o altres efectes. Un problema que, si no se soluciona, assegura el New York Post, pot causar una falla en la pala del rotor.
La segona directiva, emesa el maig de 2023, exigia la prova i possible reemplaçament dels eixos del rotor de cua en vuit models, inclòs el sinistrat.
* Fe d'errates
La FAA havia emès dues directives sobre els aparells Bell206 que obligaven a tasques de manteniment
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sentència Dos anys de presó per un tuitaire que va animar a "perseguir" la família que volia més castellà a l'escola de Canet
- Anàlisi de la federació de famílies Catalunya necessitaria crear gairebé 170 nous grups de 1r d’ESO per poder abaixar les ràtios a 25
- Pagaments indeguts L’auditoria sobre la DGAIA detecta «deficiències en la gestió» de les prestacions a extutelats
- Política Tarragona s'adhereix al Pacte Nacional per la Llengua: "El català ha de continuar sent útil, plural i present al carrer"
