Perfil
Qui era Seankese Johnson, el pilot de l’helicòpter accidentat a Nova York?
Dos executius de Siemens i els seus tres fills moren al caure un helicòpter al riu Hudson, a Nova York
La tragèdia dels Escobar-Camprubí reobre crítiques i debat sobre els viatges turístics d’helicòpters a Nova York
Les tres teories de l’accident d’helicòpter de Nova York: un contratemps, drons o la fallada del motor
La família de les víctimes de l’accident d’helicòpter a Nova York: «Se n’han anat junts, i deixen una empremta inesborrable»
L’accident d’helicòpter que va tenir lloc dijous passat al migdia a la ciutat de Nova York es va saldar amb sis víctimes mortals. Si bé la notícia que ha transcendit ha sigut la mort del matrimoni conformat per Agustín Escobar i Mercè Camprubí, tots dos directius de Siemens, i els seus tres fills, a l’aeronau que es va estavellar al riu Hudson també es trobava el pilot Seankese Johnson.
Als seus 36 anys, Johnson s’havia traslladat a la ciutat novaiorquesa feia tot just uns mesos, en què segons paraules del seu pare, Louis Johnson, es tractava d’«un nou capítol en la seva vida», recull el diari ‘The New York Times’.
‘Marine’, entrenador personal i pilot
Segons figura en el seu perfil de LinkedIn, després de cursar una llicenciatura en Justícia Penal a la universitat del Sud de Utah, Seankese Johnson va formar part de la Marina nord-americana durant més d’una dècada, des del 2006 fins al 2018. Allà, va ser contramestre d’aviació i artiller.
A partir del 2013, va entrar a treballar com a instructor de tàctiques defensives per a la companyia Gavin de Becker & Associates (GDBA), on va estar un total de set anys. Després, va continuar exercint com a entrenador personal per Retro Training abans de fer el pas per complir el seu somni: convertir-se en pilot.
Col·laboració en els incendis de Califòrnia
Malgrat haver obtingut la seva llicència de vol d’helicòpter el 2023, Johnson, un veterà ‘marine’, havia adquirit valuoses hores d’experiència de vol col·laborant amb el Servei de vols de Billings (Montana) per a l’extinció dels incendis de Califòrnia de l’any passat, així com en projectes agrícoles a Virgínia.
No va ser fins a l’octubre passat quan, mogut per la seva passió per l’aviació, Johnson va començar a treballar com a pilot d’excursions turístiques. Ho va fer a la seva Chicago natal. Més endavant, aquest mateix any, es va instal·lar a la Gran Poma per començar a treballar amb New York Helicopters.
Notícies relacionadesSegons recull aquest mitjà, la dona del pilot mort, Kathryn Johnson, va sol·licitar el divorci el 2022, tot i que aquest encara no s’havia formalitzat.
«Bon dia, Nova York»
En un vídeo publicat en el seu perfil de LinkedIn fa tot just uns dies, Johnson es mostrava als comandaments de la seva aeronau, un model Bell 206L4, mentre portava a terme la seva ruta típica: sobrevolar el Baix Manhattan i la Torre Llibertat. «Bon dia, Nova York»,titulava la publicació. Paral·lelament, l’empresa per a la qual treballava publicava les imatges de la família Escobar-Camprubí abans de pujar a l’helicòpter.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- INFRINGEIXEN DIVERSES NORMES Brussel·les expedenta Espanya per la llei utilitzada per condicionar l'opa del BBVA al Sabadell
- Paella "Imprescindible": els elogis al millor restaurant de Tarragona segons Tripadvisor
- 11 de setembre L’ANC i Òmnium exclouen Aliança Catalana de la manifestació de la Diada pel seu discurs «contra els drets humans»
- Projeccions climàtiques L’avanç de l’escalfament global podria exposar Barcelona a més onades de calor i màximes de 45 graus en les pròximes dècades
- Barcelona posa «límits» als creuers: enderrocarà tres terminals però en construirà una de gegant d’última generació