Perfil
Qui era Seankese Johnson, el pilot de l’helicòpter accidentat a Nova York?
Dos executius de Siemens i els seus tres fills moren al caure un helicòpter al riu Hudson, a Nova York
La tragèdia dels Escobar-Camprubí reobre crítiques i debat sobre els viatges turístics d’helicòpters a Nova York
Les tres teories de l’accident d’helicòpter de Nova York: un contratemps, drons o la fallada del motor
La família de les víctimes de l’accident d’helicòpter a Nova York: «Se n’han anat junts, i deixen una empremta inesborrable»
L’accident d’helicòpter que va tenir lloc dijous passat al migdia a la ciutat de Nova York es va saldar amb sis víctimes mortals. Si bé la notícia que ha transcendit ha sigut la mort del matrimoni conformat per Agustín Escobar i Mercè Camprubí, tots dos directius de Siemens, i els seus tres fills, a l’aeronau que es va estavellar al riu Hudson també es trobava el pilot Seankese Johnson.
Als seus 36 anys, Johnson s’havia traslladat a la ciutat novaiorquesa feia tot just uns mesos, en què segons paraules del seu pare, Louis Johnson, es tractava d’«un nou capítol en la seva vida», recull el diari ‘The New York Times’.
‘Marine’, entrenador personal i pilot
Segons figura en el seu perfil de LinkedIn, després de cursar una llicenciatura en Justícia Penal a la universitat del Sud de Utah, Seankese Johnson va formar part de la Marina nord-americana durant més d’una dècada, des del 2006 fins al 2018. Allà, va ser contramestre d’aviació i artiller.
A partir del 2013, va entrar a treballar com a instructor de tàctiques defensives per a la companyia Gavin de Becker & Associates (GDBA), on va estar un total de set anys. Després, va continuar exercint com a entrenador personal per Retro Training abans de fer el pas per complir el seu somni: convertir-se en pilot.
Col·laboració en els incendis de Califòrnia
Malgrat haver obtingut la seva llicència de vol d’helicòpter el 2023, Johnson, un veterà ‘marine’, havia adquirit valuoses hores d’experiència de vol col·laborant amb el Servei de vols de Billings (Montana) per a l’extinció dels incendis de Califòrnia de l’any passat, així com en projectes agrícoles a Virgínia.
No va ser fins a l’octubre passat quan, mogut per la seva passió per l’aviació, Johnson va començar a treballar com a pilot d’excursions turístiques. Ho va fer a la seva Chicago natal. Més endavant, aquest mateix any, es va instal·lar a la Gran Poma per començar a treballar amb New York Helicopters.
Notícies relacionadesSegons recull aquest mitjà, la dona del pilot mort, Kathryn Johnson, va sol·licitar el divorci el 2022, tot i que aquest encara no s’havia formalitzat.
«Bon dia, Nova York»
En un vídeo publicat en el seu perfil de LinkedIn fa tot just uns dies, Johnson es mostrava als comandaments de la seva aeronau, un model Bell 206L4, mentre portava a terme la seva ruta típica: sobrevolar el Baix Manhattan i la Torre Llibertat. «Bon dia, Nova York»,titulava la publicació. Paral·lelament, l’empresa per a la qual treballava publicava les imatges de la família Escobar-Camprubí abans de pujar a l’helicòpter.
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la DANA, ingressada a l’hospital després de patir una crisi
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Lliga F Un bon Espanyol cau amb dignitat contra el Reial Madrid
- TENNIS Sinner destrossa Zverev i lluitarà avui pel número u
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Sempre ajudaré i protegiré Lamine Yamal", diu Flick
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Un Espanyol en ratxa vol tornar a guanyar a Vitòria
- Segona vida (19) / MARCOS SENNA Marcos Senna, exjugador: "Els immigrants que venen a fer el mal perjudiquen els que venim a integrar-nos"
