Trobada bilateral
Irlanda s’ofereix com a mediador comercial entre el Regne Unit i la UE
Els líders dels dos països expressen la seva intenció de deixar enrere els anys convulsos del Brexit i d’iniciar una nova etapa
El Regne Unit i Irlanda estan disposats a deixar enrere els anys convulsos del Brexit i iniciar una nova etapa en les seves relacions bilaterals. El primer ministre britànic, Keir Starmer, va mantenir ahir una trobada bilateral amb el seu homòleg irlandès, Micheál Martin, per reforçar la seva aliança en assumptes com l’economia, la seguretat i l’energia, així com per llançar un missatge conjunt en matèria de política exterior. Martin va oferir el seu suport a Starmer en el seu objectiu d’aconseguir un acostament a la UE i de millorar les relacions comercials entre Londres i Brussel·les en un moment d’estancament econòmic.
"La relació [amb el Regne Unit] és extremadament important per a Irlanda. Quan a l’economia britànica li va bé, a l’economia irlandesa li va bé", va dir l’acabat de nomenar primer ministre irlandès. "Es tracta d’un esforç i un afany conjunts i, en aquest context, com he dit al primer ministre, tot el que puguem fer per facilitar més harmonia i accés als mercats de la UE, en termes de béns i serveis, millor", va afegir.
Els dos països estan disposats a deixar enrere les tensions per les negociacions del Brexit, en què la possibilitat d’aplicar una frontera dura entre Irlanda i Irlanda del Nord va agrejar les relacions bilaterals. La restitució del Govern a Belfast després de dos anys de bloqueig i la recuperació de la normalitat institucional han aplanat el camí per a una nova etapa, marcada pel reconeixement de la importància d’una "relació més forta i consolidada" entre si.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la dana, citada a declarar
- Conduir amb 17 anys serà possible: aquestes són les condicions aprovades per la UE
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Estrena cinematogràfica El biopic d'Springsteen i la salut mental: música per calmar el soroll
- Assumptes obligats
- Roberto Carretero: "Normalitzar el dolor va fer que em petés el cap"
