La UE treballa per un acord al maig per relaxar les regles fiscals
La presidència polonesa del Consell s’ha marcat el maig com a objectiu per arribar a un acord sobre la proposta de la Comissió Europea de relaxar les regles fiscals i permetre així que els països de la UE puguin augmentar la seva despesa en defensa sense que comptabilitzi per al deute i el dèficit, davant la urgent necessitat de reforçar la seva política de seguretat. Una tasca que s’allargarà en el temps.
"Hem de mobilitzar una inversió ambiciosa en les nostres capacitats defensives i en la nostra indústria de la defensa, en àmbit europeu i nacional. I fer-ho ara", va dir el comissari d’Economia, Valdis Dombrovskis, al finalitzar la reunió de ministres d’Economia i Finances de la UE (Ecofin). El letó va dir que l’executiu comunitari presentarà la seva proposta "en les pròximes setmanes", però va advertir que reforçar la política de defensa "és una feina que comportarà anys". La seguretat és la principal prioritat de la presidència polonesa, i s’ha compromès a aconseguir un acord abans que conclogui el seu mandat al juny. "Europa ha d’assumir més responsabilitat per la seva pròpia seguretat" va remarcar el ministre de Finances polonès, Andrzej Domanski.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
- Postura ferma Salvador Sobral rebutja tornar a Eurovisió el 2026 i marca una línia vermella amb Israel
