Brasil
Lula se sotmet amb èxit a una segona operació en el cervell

Luiz Inácio Lula da Silva va viure ahir amb èxit la seva segona intervenció quirúrgica de la setmana per reduir el risc d’una nova hemorràgia intracranial. "El procediment ha sigut exitós, ja s’ha acabat. El president està despert i ja parla", va explicar el cardiòleg Roberto Kalil sobre el procediment dut a terme a l’Hospital Siri-libanès de la ciutat de Sao Paulo. "Està neurològicament perfecte". D’acord amb l’equip mèdic, Lula hauria de rebre l’alta a principis de la setmana vinent.
El mandatari va ser operat dimarts al detectar-se-li un hematoma de tres centímetres entre el cervell i una de les membranes (meninges) que envolten l’òrgan, format com a conseqüència d’un cop al cap arran d’una caiguda a la residència presidencial a Brasília, el palau de l’Alvorada, el 19 d’octubre. Segons el relat de Lula, va caure d’un tamboret mentre es tallava les ungles. En aquesta ocasió ha hagut de rebre punts de sutura a la part posterior del cap. El neurocirurgià José Guilherme Caldas va assenyalar que, en virtut de la nova intervenció, la possibilitat de nous hematomes és "insignificant".
- Baix Llobregat A la venda la mansió de luxe on va viure un exjugador del Barça a Gavà: espectacular i exclusiva
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Soroll La falta d’avís al 112 deixa sense multa les obres del Camp Nou fora d’horari
- Carlos Torres, president del BBVA: "On té més sentit mantenir la marca Sabadell és a Catalunya"
- Per 118,3 milions d’euros Transports aprova les obres per duplicar l’N-2 a Figueres després de més de dues dècades d’espera
- Educació a Catalunya Catalunya unifica a la baixa el preu dels seus graus i màsters a les universitats públiques
- Sortejos 29 treballadors de Mercedes-Benz es tornen milionaris després de guanyar el premi de l’Euromillones
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb un aranzel del 50% a partir de l’1 de juny si no hi ha un acord
- La "Madona de Portlligat" de Dalí tornarà a l'Empordà setanta anys després de l'última exposició a l'Estat