El líder islamista que va fer fugir el mandatari
Al-Jolani: El cap visible del grup Organització per a l’Alliberament del Llevant va ser el responsable de la branca d’Al-Qaida a Síria.

Abu Mohammad al-Jolani, que ha encapçalat amb el seu grup islamista Organisme d’Alliberament del Llevant la gran ofensiva a Síria iniciada el passat 27 de novembre contra el Govern sirià, s’ha convertit en la figura rebel que ha aconseguit enderrocar Bashar al-Assad després de 24 anys aferrat al poder, que havia heretat del seu pare.
Nascut a Riad el 1982 però d’origen sirià, ja que el seu pare treballava com a enginyer de petroli a l’Aràbia Saudita, va tornar a Síria el 1989, on va créixer a l’acomodat barri damascè de Mezzeh, un ambient que ell mateix va assegurar que no l’"empenyia" cap a l’islamisme.
Ara, la seva aliança, integrada també per rebels avalats per Turquia, ha arribat fins aquests barris als quals abans no podia tornar. Qualificat com a terrorista pels Estats Units i el Consell de Seguretat de l’ONU, Al-Jolani no ha perdut oportunitat en els últims anys per sortir en públic i brindar algunes entrevistes a mitjans estrangers, malgrat que Washington demani pel seu cap 10 milions de dòlars.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Digues adeu a la tosca de la dutxa amb aquests senzills remeis casolans
- Nova data Bad Gyal farà un tercer concert al Palau Sant Jordi de Barcelona
- La indústria de la longevitat Les teràpies cel·lulars antienvelliment desembarquen a Espanya amb tractaments de fins a 10.000 euros
- AJUDA DEL GOVERN ¿Com es poden demanar les ajudes de 10.000 euros al mes per a pacients amb ELA en fase avançada?
- Hàbits culturals Els catalans amb subscripció a plataformes digitals es disparen en tres anys fins al 78%