Protesta a gran escala a Geòrgia contra el Govern

Somni Georgià, el partit del Govern del país caucàsic, viu un dels seus moments més complexos. Tot i que el Parlament considera que pot fer i desfer a plaer pel fet de comptar amb majoria absoluta a l’hemicicle, l’oposició no reconeix les últimes eleccions com a legítimes i demana nous comicis arbitrats per una administració internacional. Malgrat això, el govern se sent capaç d’aturar el camí europeu de Geòrgia, i aquesta mesura va disparar totes les alarmes entre els habitants de la capital. Els ciutadans estan protestant des de divendres a la nit perquè els actuals governants abandonin el poder i el seu país reprengui el camí en direcció a la Unió Europea.
Durant aquestes protestes hi va haver enfrontaments intensos entre la policia antiavalots i els manifestants, alguns dels quals van utilitzar en repetides ocasions pirotècnia tant contra els agents com també contra l’edifici del Parlament, on fins i tot hi va haver algun foc a l’interior, i les forces de seguretat van utilitzar canons d’aigua i gas lacrimogen. Segons van destacar diversos mitjans georgians, al voltant de 100.000 persones van protestar dissabte a la nit davant l’hemicicle del país i hi va haver enfrontaments fins a les primeres hores del matí de diumenge.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança