Protesta ciutadana
Sèrbia es manifesta per l’ensorrament en una estació amb 14 persones mortes
La infraestructura ferroviària on es va produir l’incident el dia 1 es va inaugurar recentment després que empreses xineses la remodelessin

L’ensorrament del sostre de formigó de l’estació de ferrocarrils de Novi Sad, recentment remodelada per empreses xineses, ha obert una altra ferida a Sèrbia. El tràgic succés, ocorregut l’1 de novembre i que va segar la vida de 14 persones, va impulsar una nova onada de protestes al país balcànic, on la denúncia de l’oposició sèrbia s’ha unit a la indignació ciutadana.
Les següents manifestacions estan previstes per als pròxims dies, després de les primeres marxes a Novi Sad, que van desembocar en aldarulls violents de carrer entre la policia i els manifestants, amb nou detinguts. Aquesta mateixa setmana hi va haver una altra protesta a Belgrad, la capital del país, organitzada per l’oposició política sota el lema La corrupció mata. "Aquest país té gana de justícia", explicava l’advocat Jovan Rajić, un dels organitzadors, en declaracions recollides per Balkan Insight.
Notícies relacionadesLa raó és la ràbia desencadenada per l’incident que va afectar la infraestructura, acabada de reobrir al públic el juliol d’aquest any i que es va començar a reconstruir el 2021, després que el seu projecte fos encarregat a un conglomerat de companyies xinesa. Una companyia hongaresa s’havia encarregat, en canvi, de la supervisió.
La situació ha enfurismat els ciutadans també perquè, immediatament després de l’incident, el conglomerat xinès va afirmar que el sostre no era part dels plans de reestructuració, cosa que després va desmentir un consultor de l’obra. La investigació judicial en curs encara no n’ha identificat els responsables finals.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"