Israel declara Guterres persona ‘non grata’

"Les flames furioses al Pròxim Orient estan convertint-se ràpidament en un infern". Amb aquestes paraules obria ahir António Guterres, secretari general de les Nacions Unides, una reunió a Nova York del Consell de Seguretat per abordar la crisi a la regió que s’aguditza. I tot i que el portuguès no s’hi referia, la veritat és que ell mateix es veu atrapat en aquesta pira.
Menys de quatre hores abans que comencés la sessió sol·licitada per França, el ministre d’Afers Exteriors del Govern presidit per Benjamin Netanyahu, Israel Katz, anunciava a les xarxes socials que Israel declara Guterres persona no grata i li prohibeix l’entrada al país.
Notícies relacionadesHo feia amb un comunicat extraordinari, on arribava a acusar Guterres de ser "un secretari general antiisraelià que dona suport a terroristes, violadors i assassins". "Serà una taca en la història de l’ONU", va assenyalar.
De res serveix que Guterres hagi condemnat l’atac amb míssils llançat per l’Iran dimarts a la nit sobre Israel, una cosa que no va fer citant expressament Teheran però que ahir defensava, amb èmfasi i fins i tot amb certa irritació, que "hauria d’haver sigut obvi".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer