El Consell d’Europa afirma que Assange ha sigut un pres polític

L’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa va considerar ahir que el fundador de Wikileaks, Julian Assange, ha sigut un pres polític i va demanar als Estats Units que modifiqui la llei d’espionatge per no tornar a utilitzar-la contra periodistes ni denunciants. "L’Assemblea considera que els càrrecs desproporcionadament severs presentats pels Estats Units contra Julian Assange sota la llei d’espionatge, exposant-lo a un risc de facto de cadena perpètua [...] justifiquen la designació de Julian Assange com a pres polític", recull el text de la resolució que va aprovar l’organisme per 88vots a favor, 13 en contra i 20 abstencions.
La institució va afirmar que "l’ús incorrecte que els Estats Units han fet de la llei d’espionatge del 1917 per processar" l’australià "ha provocat un efecte dissuasori perillós, dissuadint editors, periodistes i denunciants d’informar sobre la mala conducta governamental". Per això, va demanar als EUA –que no formen part del Consell d’Europa però sí que és un país observador– que la "reformi urgentment" perquè no s’apliqui contra editors, periodistes i denunciants, sinó contra "l’intent maliciós de danyar la seguretat nacional" de l’Estat.
Retre comptes
Notícies relacionadesEl Consell d’Europa va instar els EUA a portar a terme "investigacions exhaustives, imparcials i transparents sobre presumptes crims de guerra i violacions de drets humans revelats per Wikileaks i Julian Assange, perquè els responsables retin comptes".
També els va demanar que "cooperin de bona fe" amb les autoritats judicials espanyoles que estan investigant el suposat espionatge que la CIA va cometre contra Assange a l’Ambaixada de l’Equador a Londres a través de l’empresa de seguretat UC Global, dirigida per l’exmilitar espanyol David Morales.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats