Argentina
Terratrèmol per la denúncia per violència de gènere contra Fernández
La denúncia penal per violència psíquica i psicològica interposada per l’exprimera dama Fabiola Yáñez contra l’expresident Alberto Fernández ha provocat un terratrèmol polític a l’Argentina. Cada facció política sent que hi ha de dir la seva. El jutge Julián Ercolini va ordenar mesures urgents de "restricció i protecció" a favor de l’exparella de Fernández. Aquest, per la seva banda, no pot sortir del país. La demolició de la seva figura, devaluada després d’entregar el Govern a l’ultradretà Javier Milei, enmig d’una crisi econòmica que s’ha agreujat, adquireix rivets d’un linxament que van més enllà de la investigació judicial.
Milei va aprofitar les circumstàncies per apuntar a la "hipocresia progressista" i va trobar una oportunitat immillorable per pronunciar el seu sermó. "La solució per a la violència que exerceixen els psicòpates contra les dones no és crear un Ministeri de la Dona –va assegurar el president ultra–, no és contractar milers d’empleats públics innecessaris, no són els cursos de gènere i definitivament tampoc és adjudicar a tots els homes una responsabilitat només pel fet de ser homes".
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
