Tensió a Brussel·les
Divisió a la UE sobre el boicot a Orbán pels viatges a Rússia i la Xina
Els ministres d’Exteriors discrepen sobre la conveniència de reduir el rang d’una reunió prevista a l’agost a Budapest
Els recents viatges del primer ministre d’Hongria, Víktor Orbán, a Rússia, Xina i als EUA per veure’s amb els presidents Vladímir Putin i Xi Jinping, i amb l’aspirant republicà a la Casa Blanca Donald Trump no han agradat gens a la UE. Pràcticament tots els líders europeus han reprovat en públic unes gestions que Budapest ha presentat com una «missió de pau» i que no obeïen a cap mandat de la Unió. Malgrat tot, els Vint-i-set mantenen diferències sobre la conveniència o no de sancionar l’Executiu hongarès, que en aquests moments ostenta la presidència de la Unió, tal com ha quedat palès en la reunió que van mantenir els ministres d’Exteriors comunitaris a Brussel·les.
A la seva arribada a la capital belga, la ministra alemanya Analena Baerbock va emfatitzar ahir que era Josep Borrell l’encarregat de representar la política exterior de la UE i ningú més, i que era d’esperar que «els viatges per alimentar l’ego» del líder hongarès haguessin irritat en gran manera.
Xavier Bettel, ministre d’Exteriors de Luxemburg, va considerar en canvi que calia mantenir el diàleg amb Budapest, una opinió semblant a la del seu homòleg espanyol, José Manuel Albares: Espanya «no és favorable a un boicot». El representant hongarès, Péter Szijjártó, no va escatimar qualificatius contra els seus col·legues davant els micròfons del seu país, i va qualificar d’«histèrics» els atacs rebuts que, a més, segons la seva opinió, «ignoren els fets».
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
