Orbán tanca l’escàndol de pederàstia amb dos cessaments

El primer ministre d’Hongria, l’ultranacionalista Viktor Orbán, va assenyalar ahir que la dimissió de la presidenta del país, Katalin Novák, deixa solucionat l’escàndol per l’indult a un directiu d’un orfenat que havia encobert diversos casos de pederàstia, i que ha causat també la renúncia de l’exministra de Justícia i d’un bisbe. "Les onades de la consternació només van poder ser dominades amb la dimissió de la presidenta. Va passar el que havia de passar", va assegurar Orbán, en el seu discurs sobre l’estat de la nació, en la seva primera referència pública a un escàndol que ha provocat una gran protesta antigovernamental.
El primer ministre va assegurar que el començament del 2024 ha sigut "un malson", amb referència a la dimissió de la presidenta Novák i a l’anunci de Judit Varga, exministra de Justícia que va firmar l’indult l’any passat, de retirar-se de la política i no ser cap de llista per a les eleccions europees de juny.
Encobriment
Notícies relacionadesFa dues setmanes la premsa hongaresa va informar que Novák va indultar l’abril del 2023 un membre de la directiva de l’orfenat que va mirar d’encobrir, fins i tot amb amenaces a les víctimes, una desena de casos de pederàstia comesos pel director de la institució. Les dues polítiques, molt pròximes a Orbán i les dues úniques dones amb poder polític, han dimitit, sense que el primer ministre s’hagi manifestat sobre el cas.
L’escàndol ha minat la credibilitat del Govern i del mateix Orbán, que es presenta com a defensor de la família tradicional i que ha arribat a aprovar una llei, qualificada de defensa del menor, que vincula la pederàstia amb l’homosexualitat. Divendres a la tarda més de 40.000 persones van participar en una protesta per sol·licitar més protecció als nens que viuen en llars i que són víctimes d’abusos. Orbán ha promès reforçar la llei de protecció infantil.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026