L’aturada ferroviària a Alemanya causa estralls en la indústria

La patronal calcula que la protesta de sis dies dels maquinistes de tren podria causar pèrdues de fins a 1.000 milions d’euros

L’aturada ferroviària a Alemanya causa estralls en la indústria

EFE

1
Es llegeix en minuts
Gemma Casadevall
Gemma Casadevall

Corresponsal a Berlin

ver +

Els maquinistes de tren alemanys van iniciar ahir la seva quarta vaga, la més llarga de la història del sector, enmig de les alertes de la indústria i els experts sobre els estralls que causarà en la ja per si mateix complexa recuperació econòmica d’Alemanya. "Les empreses afectades estan enfrontant-se a enormes problemes", va alertar en un comunicat la Federació de la Indústria Alemanya (BDI) davant l’aturada nacional de sis dies tant dels trens de passatgers com també de mercaderies. "S’acosten restriccions dures que derivaran en una caiguda de la producció i un estancament industrial", prossegueix la BDI, que qualifica de realistes els pronòstics d’unes pèrdues de fins a 1.000 milions d’euros.

La indústria alemanya ja pateix una situació "fràgil", recorda la BDI, que al·ludeix així mateix als danys en la imatge d’un sector essencial per al transport per tot Europa. Estan en joc els subministraments a la indústria de l’automòbil, del paper, química, de l’acer i de la fusta. Es posa en perill la cadena de subministraments, amb una aturada que, al ser tan prolongada, implica als sectors afectats conseqüències que van més enllà d’aquests sis dies.

Notícies relacionades

L’alerta de la indústria no és un mer comunicat de rutina en aquest tipus de conflictes laborals. Incideix en un moment de debilitat econòmica, després que Alemanya registrés el 2023 una contracció que finalment es va situar en el 0,3% del seu producte interior brut (PIB). La recuperació en la primera economia de la zona euro serà més lenta de l’anhelat, segons va reconèixer el Govern del canceller Olaf Scholz. Els experts ja corregeixen a la baixa els seus pronòstics per a aquest 2024.

La vaga dels maquinistes va ser convocada pel sindicat GDL, que representa 10.000 afiliats entre els 221.000 treballadors de la Deutsche Bahn (DB), que és la companyia de trens alemanya.