Colòmbia
Militars colombians abaten 20 presumptes membres de les dissidències de les FARC
L’operació de l’Exèrcit a la regió del Cauca es va saldar també amb «17 sotmesos a la justícia» i «17 capturats»
L’Exèrcit de Colòmbia ha matat 20 presumptes membres de les dissidències de les Forces Armades Revolucionàries de Colòmbia (FARC) durant una operació militar a la regió del Cauca. L’operació Tro també s’ha saldat, fins al moment, amb «17 sotmesos a la justícia» i «17 capturats», nou campaments desmantellats i la neutralització de 20 àrees minades, en les quals hi havia 600 mines antipersones, segons ha comunicat el mateix Exèrcit en un comunicat.
«Les accions militars per terra, riu i aire van dirigides, principalment, en contra de les estructures de Carlos Patiño, Jaime Martínez i Dagoberto Ramos, assenyalades per múltiples crims, com els que van tenir lloc l’última setmana, en què van ser activats dos vehicles carregats amb explosius, cosa que va afectar principalment la població civil», diu la missiva.
Notícies relacionadesL’operació Tro compta amb la participació de més de 200 militars colombians, entre els quals encara no s’han notificat baixes, i que han aconseguit «reprendre» el canyó de Micay, on els guerrillers havien estat presents «històricament» i on s’han desmantellat «centenars d’hectàrees de cultius il·lícits».
L’operació, en la qual han participat helicòpters, avions, drons i embarcacions, té per objectiu «detectar i afectar les principals rutes i corredors de mobilitat» de la guerrilla, incloent-hi els seus beneficis derivats del «narcotràfic, l’extorsió i l’explotació il·lícita de jaciments miners».
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Radiografia de la vulnerabilitat BCN va arribar al novembre al rècord de 1.784 persones dormint al carrer
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Hipòtesi de la fuga Catalunya només disposa d’un gran laboratori on es treballa amb virus de pesta porcina i està situat al costat de Collserola
- Crisi sanitària El Govern sospita que el brot de pesta porcina podria haver sortit d’un laboratori
- Després de successius furts en anys anteriors Detingut un jove a Terrassa per robar el Nen Jesús del pessebre
- Negociació en marxa ERC i Comuns pressionen perquè es mantingui la rebaixa del 50% dels bitllets de transport
- Plataformes Netflix compra Warner Bros per 82.700 milions i signa l’operació més gran de la història de l’entreteniment
