Suport aeri
Vídeo | Rescat contra rellotge de sis nens i dos adults atrapats en un telefèric al Pakistan
Vuit persones, entre les quals sis nens que es dirigien a l’escola, han quedat avui, dimarts, atrapades en un telefèric al nord del Pakistan després que es trenquessin alguns dels cables que l'aguantaven, mentre les autoritats treballen contra rellotge per evacuar-los.
«L’accident del telefèric a Khyber Pakhtunkhwa és realment alarmant. He ordenat a les autoritats del districte que garanteixin urgentment el rescat i l’evacuació segura de les vuit persones atrapades», ha informat el primer ministre interí, Anwaarul Haq Kakar, a la xarxa social X, anteriorment Twitter.
L’accident ha tingut lloc a les 08.00 hora local (02.00 GMT) quan dos cables del telefèric s’han trencat i han deixat la cabina encallada, ha informat el secretari general Mufti Gulamullah, del subdistricte d’Allai on s’ha produït l’incident, al mitjà pakistanès Dawn.
JA ALLAH Madad #Battagram #chairlift#accident pic.twitter.com/r1XsTam7tW
— Ikramullah Naseem (@realikramnasim) August 22, 2023
El telefèric es troba a uns 2.000 metres d’altitud, segons un document de les Autoritats de Gestió de Desastres Provincial (PDMA) al qual EFE ha tingut accés.
No obstant, diversos mitjans regionals calculen que la cabina es troba encallada a uns 275 metres sobre el terra, en una regió muntanyosa on, segons els veïns, el telefèric és l’única solució per arribar a cotes més baixes, per la qual cosa els equips de rescat han sol·licitat l’ajuda d’un helicòpter per mirar d’evacuar els atrapats.
«Dos adults juntament amb estudiants escolars (estan) encallats en un telefèric a Allai (...) En vista d’això, se sol·licita que brindi suport aeri d’helicòpters per a l’operació de rescat», prea el document de la PDMA dirigit a l’Autoritat Nacional de Gestió de Desastres (NDMA).
Les autoritats temen que el cable pugui trencar-se a causa de la pressió de l’aire provocada per l’helicòpter, davant la qual cosa els equips de rescat inspeccionen altres mètodes per rescatar els vuit afectats.
Notícies relacionadesSegons ha informat per telèfon un dels adults atrapats al mitjà pakistanès GeoNews, els estudiants que viatjaven a bord del telefèric tenen entre 10 i 15 anys, i un d’ells s’ha desmaiat de la por.
A més, ha ressaltat que no tenen aigua potable ni aliments, i que la bateria d’alguns dels seus telèfons començava a esgotar-se.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda
- ELS TERMINIS DEL RETORN El Barça s’afanya pel Camp Nou
- TENSIÓ A MONTILIVI El Girona no sap sortir del laberint des de fa mesos