Guerra a l’est d’Europa
Rússia veu el subministrament de bombes de dispersió a Ucraïna com «un altre pas cap a una guerra mundial»
Guerra Rússia-Ucraïna: última hora de la invasió de Putin després dels progressos de Zelenski
Els ucraïnesos, decidits a continuar lluitant quan es compleixen 500 dies de l’inici de la invasió

Emptied cluster munitions container is seen stuck in the ground outside apartment blocks in the town of Yenakiieve /
Rússia considera que el subministrament de bombes de dispersió a Ucraïna per part dels EUA és «un altre pas cap a una nova guerra mundial», mentre recorda que en el passat Washington havia dit que l’ús d’aquests artefactes explosius «és un crim de guerra».
«Washington continua augmentant les apostes en el conflicte [...]. La profunda participació dels EUA en el conflicte d’Ucraïna, fins i tot sense municions de dispersió, mai ha estat en dubte», va escriure l’ambaixador rus a Washington, Anatoli Antónov, al compte de Telegram de l’ambaixada de Rússia als EUA. «No obstant, el nivell actual de provocacions nord-americanes està realment fora d’escala i acosta la humanitat a una nova guerra mundial», va afegir.
Riscos a la població civil
El Ministeri de Defensa ucraïnès, per la seva banda, va celebrar que els EUA hagin decidit enviar bombes de dispersió a Ucraïna i es va comprometre a no utilitzar-les «en zones urbanes per evitar riscos per a la població civil».
El ministre de Defensa, Oleksí Réznikov, va afirmar divendres que faran servir aquestes bombes, prohibides en més d’un centenar de països, «per travessar les línies de defensa enemigues amb el mínim risc per a la vida» dels soldats ucraïnesos.
«Decisió difícil», segons Biden
Notícies relacionadesEl president dels EUA, Joe Biden, va afirmar que la decisió d’enviar les bombes de dispersió va ser «difícil» però necessària, ja que «els ucraïnesos s’estan quedant sense munició».
Organitzacions pro drets humans i alguns Governs han criticat la decisió de Washington.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’