Reunió d’urgència
Alerta a Venècia: l’aigua del Gran Canal es tenyeix misteriosament de verd
Venècia està en perill: sense aigua i amb fang
Venècia ajorna fins al pròxim estiu l’obligació de pagar per visitar-la
Itàlia blinda Venècia dels grans creuers
L’aigua del Gran Canal de Venècia, a prop del pont de Rialto, es va tenyir aquest diumenge de verd fluorescent, un líquid traçador que s’utilitza per comprendre el camí que segueix l’aigua, mentre encara es desconeixen l’origen i els motius de l’ocorregut.
La taca color verd brillant va aparèixer al canal que connecta Campo San Luca amb el Gran Canal i a poc a poc es va anar estenent per la resta dels canals venecians després de l’inici de la Vogalonga, una regata que se celebra des del 1974 i que va néixer com a manifestació per protegir la ciutat italiana.
La Policia va comunicar en una nota que, «després de les primeres investigacions, portades a terme pels bombers, juntament amb la policia local de Venècia i l’agència regional per a la prevenció i protecció del medi ambient de la regió del Vèneto (ARPAV), la substància semblava un traçador, és a dir, un líquid que s’injecta quan es produeix una fuita d’aigua a fi de conèixer el camí seguit» i que també s’utilitza en espeleologia.
🇮🇹 | El agua del Gran Canal de #Venecia se tiñe de verde y nadie sabe por qué.
— ALERTAS RD 🇩🇴 Y EL 🗺️ (@Alertas_RD) 28 de mayo de 2023
Las autoridades locales han convocado una reunión urgente para investigar el origen y la causa de lo sucedido. pic.twitter.com/sKR44RfzS3
Mentre continuen les investigacions, s’ha assegurat que el líquid no és tòxic i no hi ha cap perill per a la salut dels habitants.
Reunió d’urgència
El delegat de Govern de Venècia, Michele de Bari, va organitzar una reunió de coordinació d’emergència a fi de determinar les causes i les consegüents mesures que calia adoptar», i «en espera de l’evolució dels esdeveniments s’ha ordenat intensificar la vigilància a la zona de la llacuna per controlar qualsevol situació crítica i prevenir nous episodis similars».
Aquest dilluns, conclou la nota, «el delegat de Govern mantindrà una nova reunió, també en relació amb l’evolució de la situació».
Notícies relacionadesEls mitjans italians van assenyalar que aquest episodi recorda la iniciativa de l’artista argentí Nicolás García Uriburu, mort el 2016 als 79 anys, que el 1968 havia abocat un líquid verd fluorescent al Gran Canal per protestar contra la contaminació de l’aigua.
De moment cap moviment ha reivindicat aquesta acció i també van negar la seva implicació els activistes ecològics d’Última Generació, que darrerament van llançar pintura negra a l’aigua de la Fontana di Trevi de Roma i a altres edificis i obres d’art per protestar contra la falta d’atenció al canvi climàtic.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos