Incident internacional
La Guàrdia Revolucionària iraniana captura un petroler al golf d’Oman
La Guàrdia Revolucionària de l’Iran va capturar aquest dijous un petroler amb bandera de les illes Marshall mentre transitava per les aigües internacionals del golf d’Oman, va denunciar la Cinquena Flota de la Marina dels Estats Units, amb seu a Bahrain, que va recordar que és el cinquè incident d’aquest tipus en dos anys. «Aproximadament a les 13.15 hora local (10.15 GMT), el petroler ‘Advantage Sweet’ amb bandera de les illes Marshall va ser confiscat per l’Armada del Cos de la Guàrdia Revolucionària Islàmica de l’Iran (IRGCN) mentre transitava per aigües internacionals al golf d’Oman», va indicar la Cinquena Flota nord-americana en un comunicat.
No es descarta que l’acció de l’Iran pretengui introduir elements d’incertesa en el comerç que influeixin en els preus del cru a nivell internacional. En aquests moments, la incertesa sobre les perspectives econòmiques mundials i la fermesa del dòlar minimitzen l’efecte que pot tenir un increment de la demanda de la Xina i les expectatives d’una caiguda dels inventaris als Estats Units en el manteniment dels preus internacionals del petroli.
La nota va apuntar que el petroler «va emetre una trucada de socors durant la confiscació», i que la Marina dels EUA està actualment «monitorant la situació». Segons el portal de rastreig marítim MarineTraffic, l’‘Advantage Sweet’, un vaixell de petroli cru de gairebé 275 metres d’eslora, va sortir del port de Mina Saud, al sud de Kuwait i es dirigia a Houston, Texas.
Notícies relacionadesDavant aquesta nova confiscació, que es produeixen sovint al golf d’Oman, la Marina nord-americana va recordar que «les accions de l’Iran són contràries al dret internacional i perjudicials per a la seguretat i l’estabilitat regionals». Així mateix, va urgir al Govern iranià a «alliberar immediatament el petroler».
«L’assetjament continu de l’Iran dels vaixells i la interferència amb els drets de navegació en aigües regionals són una amenaça per a la seguretat marítima i l’economia global», va denunciar la Cinquena Flota, que va recordar que en els últims dos anys la República Islàmica «s’ha apoderat d’almenys cinc barcos comercials que navegaven pel Pròxim Orient». La Cinquena Flota nord-americana està encarregada de vigilar la zona del Pròxim Orient, el golf Pèrsic i Àsia Central, on són relativament freqüents els incidents amb naus iranianes.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
