Aliança militar
Finlàndia es convertirà dimarts en membre de l’OTAN
Stoltenberg confirma la culminació del procés d’adhesió i el país nòrdic destaca que és «el més ràpid de la història moderna»

Finlàndia es convertirà aquest dimarts en el membre número 31 de l’Organització del Tractat de l’Atlàntic Nord (OTAN), i la seva bandera serà hissada a la seu d’aquest bloc a Brussel·les, segons ha avançat aquest dilluns el cap de l’aliança militar, Jens Stoltenberg.
«Demà [dimarts] donarem la benvinguda a Finlàndia com el 31è membre», va dir Stoltenberg en una conferència de premsa en vigílies d’una reunió ministerial que marcarà l’adhesió del país nòrdic a l’aliança transatlàntica. El procés d’adhesió de Finlàndia, va destacar el funcionari noruec, ha sigut «el més ràpid de la història moderna de l’OTAN».
El pas a completar-se dimarts «farà més segura Finlàndia i més forta l’OTAN».
El veto turc
En la jornada de dimarts, està previst que el representant de Finlàndia entregui formalment els documents d’adhesió al secretari nord-americà d’Estat, Antony Blinken, ja que la seva oficina és la guardiana del tractat fundacional de l’aliança militar.
L’any passat, en el context de la invasió russa a Ucraïna, l’OTAN va convidar formalment Finlàndia i Suècia a afegir-se a l’aliança militar, però la candidatura sueca és objecte d’un veto per part de Turquia, tot i que la postura és discutida en intenses negociacions.
Aquest dilluns, l’enorme plataforma on hi ha hissades les banderes dels 30 països membres de l’aliança ja exhibia el pal que haurà de rebre la de Finlàndia en la cerimònia de dimarts.
En la seva roda de premsa, Stoltenberg, va assegurar que el president de Rússia, Vladímir Putin, va ordenar la invasió d’Ucraïna «amb el clar objectiu de tenir menys OTAN. Però rebrà a canvi exactament l’oposat».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»