Accident
Una bomba de la II Guerra Mundial provoca una gran explosió a Anglaterra
La detonació inesperada d’una bomba de la Segona Guerra Mundial que els artificiers miraven de desactivar a l’oest d’Anglaterra ha provocat avui una enorme explosió que s’ha pogut sentir a diversos quilòmetres de distància, ha informat la Policia del comtat de Norfolk, comtat de l’est d’Anglaterra, que no ha comunicat cap ferit.
«No ha sigut una detonació planejada», van afirmar les forces de seguretat, que van recalcar que tots els membres de l’Exèrcit i els serveis d’emergències que es trobaven al lloc estan «localitzats».
L’artefacte, que havia sigut trobat dimarts al costat de la desembocadura del riu Yare, «ha explotat poc després que comencés la feina per desmantellar-lo», ha detallat l’assistent de cap de policia de Norfolk, Nick Davison. La bomba va ser descoberta per un dels treballadors que estan construint un pont en aquesta zona.
Manipulació
Abans que els artificiers comencessin a manipular l’objecte, d’un metre de llarg i 250 quilos de pes, s’havia aixecat un mur protector amb sorra com a mesura de seguretat.
«La nostra estratègia era l’opció més segura. Tanmateix, sempre hi ha el risc d’una detonació involuntària», va afegir el comandament policial.
«Per sort, tot el personal està localitzat i les agències estan començant a avaluar el dany ocasionat a la paret del riu», va detallar Davison.
- Si compres per Shein, Temu o Amazon, atent a la nova estafa del paquet
- Quinze mercats de BCN vendran productes frescos per internet
- 11 de mayo ¿En qué estadio se jugará el Barça-Madrid? Podría no ser ni el Camp Nou ni Montjuïc
- "Si hi ha 200 clarisses a Espanya, ¿per què deixar Pedralbes sense?"
- El futur del Màgic Badalona està pendent de dos tràmits judicials