‘Midterms’ 2022
Els Estats Units s’aboquen al Congrés més conspiranoic de la seva història
Més de 210 republicans que van qüestionar la victòria de Biden el 2020 han guanyat les seves curses electorals per ocupar càrrecs polítics rellevants a la Cambra de Representants o al Senat, o com a governadors

Sigui quin sigui el resultat final, les eleccions legislatives de mig mandat confirmaran que els Estats Units tindran el Congrés més conspiranoic i radicalitzat de la seva història moderna. I és que, segons un recompte de The New York Times, més de 210 republicans que van qüestionar o directament neguen la victòria presidencial de Joe Biden han guanyat les seves carreres i ocuparan càrrecs de pes per al futur polític del país.
La seva derrota a les urnes el 2020 va forçar Donald Trump a abandonar la Casa Blanca, però l’expresident ha mantingut des d’aleshores les seves acusacions infonamentades d’un frau electoral que mai va existir. Aliè a la realitat, el magnat conservador ha utilitzat el seu control sobre el Partit Republicà per popularitzar aquesta notícia falsa, promocionar els fidels que s’adhereixin a les seves tesis negacionistes i castigar qualsevol persona que recolzi les institucions democràtiques, com l’excongressista Liz Cheney.
Congrés i Senat
Aquesta deriva de qüestionament ha acabat filtrant en el partit i 370 candidats en aquests comicis de mig mandat abraçaven els postulats de l’expresident, dels quals més de la meitat han resultat elegits. Segons l’anàlisi del Times amb resultats encara no definitius, a la Cambra de Representants hi entraran uns 170 negacionistes. D’aquests, més de dues desenes haurien dit explícitament que els comicis del 2020 van ser robats o falsificats i la majoria van sembrar dubtes d’alguna manera o altra.
Notícies relacionadesAl Senat, són 16 els candidats republicans negacionistes elegits per ocupar un escó, alguns dels quals van rebutjar de ple el veredicte de les urnes que va donar la victòria a Joe Biden. Entre ells destaca JD Vance, electe per Ohio, que ha virat des de posicions oposades a Trump el 2016 a assegurar quatre anys més tard que li van robar les eleccions.
Els fidels al magnat novaiorquès també s’han colat en les carreres de governador, secretaris d’Estat i fiscals generals d’Estat i han guanyat en més de 20. Aquests càrrecs són de gran importància perquè són les autoritats que han de vetllar per la neteja del procés electoral.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys