Tensió bèl·lica
L’OTAN rebutja la validesa dels referèndums a les zones d’Ucraïna ocupades per Rússia
El secretari general, Jens Stoltenberg, argumenta que «són una escalada més en la guerra»

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha afirmat que elsreferèndums d’integració amb Rússia convocats per ucraïnesos prorussos no tenen legitimitat i són «una escalada més en la guerra de Putin», per la qual cosa va demanar que fossin condemnats per la comunitat internacional. En un missatge compartit en el seu compte oficial de Twitter, Stoltenberg va remarcar que aquestes consultes «no tenen legitimitat i no canvien la naturalesa de l’agressió de Rússia contra Ucraïna».
«És una escalada més en la guerra de Putin. La comunitat internacional ha de condemnar aquesta violació flagrant del dret internacional i augmentar el seu suport a Ucraïna», va afegir el secretari general de l’OTAN.
Stoltenberg va reaccionar d’aquesta manera després de conèixer-se que prorussos ucraïnesos convocaran referèndums d’integració amb Rússia per contrarestar la contraofensiva ucraïnesa que ha posat en entredit l’èxit de la campanya militar russa.
Notícies relacionadesEn primer lloc, els òrgans consultius de Donetsk i Lugansk es van dirigir dilluns als seus líders perquè convoquin «amb urgència» els esmentats plebiscits per garantir la seguretat dels seus territoris, i avui els han secundat les administracions prorusses de les regions meridionals de Kherson i Zaporíjia.
Els nous referèndums estan previstos per al 23-27 de setembre i se sumen a la consulta que el 2014 va suposar l’annexió a Rússia de la república autònoma de Crimea, part d’Ucraïna i els resultats de la qual no han sigut reconeguts per la comunitat internacional.
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Patologies Ictus: símptomes de l’accident cerebrovascular que ha causat la mort del papa Francesc
- Els Reis i Sofia signen en el llibre de condolences
- Final d’un pontificat Llums i ombres amb les dones
- Cambra catalana El Parlament blinda la participació telemàtica de Puigdemont i Puig
- Tribunals La jutge de la dana rebutja investigar la delegada del Govern
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Pujol a la Generalitat