Tensió bèl·lica
L’OTAN rebutja la validesa dels referèndums a les zones d’Ucraïna ocupades per Rússia
El secretari general, Jens Stoltenberg, argumenta que «són una escalada més en la guerra»
El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha afirmat que elsreferèndums d’integració amb Rússia convocats per ucraïnesos prorussos no tenen legitimitat i són «una escalada més en la guerra de Putin», per la qual cosa va demanar que fossin condemnats per la comunitat internacional. En un missatge compartit en el seu compte oficial de Twitter, Stoltenberg va remarcar que aquestes consultes «no tenen legitimitat i no canvien la naturalesa de l’agressió de Rússia contra Ucraïna».
«És una escalada més en la guerra de Putin. La comunitat internacional ha de condemnar aquesta violació flagrant del dret internacional i augmentar el seu suport a Ucraïna», va afegir el secretari general de l’OTAN.
Stoltenberg va reaccionar d’aquesta manera després de conèixer-se que prorussos ucraïnesos convocaran referèndums d’integració amb Rússia per contrarestar la contraofensiva ucraïnesa que ha posat en entredit l’èxit de la campanya militar russa.
Notícies relacionadesEn primer lloc, els òrgans consultius de Donetsk i Lugansk es van dirigir dilluns als seus líders perquè convoquin «amb urgència» els esmentats plebiscits per garantir la seguretat dels seus territoris, i avui els han secundat les administracions prorusses de les regions meridionals de Kherson i Zaporíjia.
Els nous referèndums estan previstos per al 23-27 de setembre i se sumen a la consulta que el 2014 va suposar l’annexió a Rússia de la república autònoma de Crimea, part d’Ucraïna i els resultats de la qual no han sigut reconeguts per la comunitat internacional.
- Mor un submarinista de 73 anys a la zona del far de Sarnella, al Port de la Selva
- Música Marta Mei i Aina Pociello, noves directores artístiques del Festival BAM de Barcelona
- L’acusat de violar una noia i retenir-la durant 4 hores a la zona dels Trullols de Manresa va estar fugit dues setmanes abans de poder ser detingut
- Família antivacunes El noi malalt de tètanus millora i evoluciona satisfactòriament
- Detingut un jove de 17 anys per violar una menor a l'estació d'autobusos de Lloret
