Estats Units
Les inundacions a Kentucky ja sumen 15 morts i Biden el declara de «desastre major»
Les fortes precipitacions han deixat milers de persones sense electricitat

El nombre de morts per les inundacions al centre i est de Kentucky (EUA), va ascendir a 15 persones, segons va indicar aquest divendres el governador d’aquest Estat, Andy Beshear.
El governador va dir que entre els morts hi ha avis i «probablement nens», i va advertir que aquesta xifra pujarà i podria ser «ser més del doble».
El president dels Estats Units, Joe Biden, va anunciar aquest divendres al matí la declaració de Kentucky com a zona de «desastre major» per confirmar l’ajuda federal que el Govern del país donarà a l’estat per fer front a aquestes inundacions, va informar la Casa Blanca en un comunicat.
A trenc d’alba d’aquest divendres, segons el Servei Meteorològic Nacional (NWS), el tram del riu Kentucky a la ciutat de Jackson va arribar a la cota més alta mai registrada amb 13 metres, i va superar un rècord establert el 1939.
Beshear va declarar dijous l’estat d’emergència a tot Kentucky i avui les advertències d’inundacions segueixen en efecte per a la major part de la regió.
L’ordre de Beshear inclou la mobilització de tropes de la Guàrdia Nacional de Kentucky per a l’ús de camions i helicòpters en el socors de persones atrapades per les aigües desmarxades.
Moltes persones han quedat atrapades per les aigües als terrats de casa seva i als arbres, d’acord amb l’estació local WHAS11 de televisió.
«La xifra de morts continua creixent», va dir el governador, «i moltes famílies allà ho han perdut absolutament tot».
Dijous a la nit, les autoritats de Kentucky van recomanar a la població que evacués les seves cases entorn del llac Panbowl, a prop de Jackson a causa de la crescuda de les aigües del riu Kentucky i «una descàrrega de fang» observada a prop de la presa del llac.
Els meteoròlegs pronostiquen per a aquest divendres una altra sèrie de pluges a l’àrea negada pels torrents que han descendit de les muntanyes i han emplenat els rius i rierols a Appalachia. Les aigües que s’han desbocat, van fer malbé ponts i inundat cases, negocis i carreteres.
A la localitat de Whitesburg, les aigües van negar Appalshop, un centre d’arts i educació reanomenat per la promoció i preservació de la història i la cultura de la regió.
Les autoritats van donar compte de crescudes ràpides en rius i rierols a l’est de Kentucky, l’oest de Virgínia i el sud de Virgínia Occidental, àrees afectades per les tempestes en els últims dies.
Segons la plataforma PowerOutage.us, aquest matí hi havia 24.157 llars i negocis a Kentucky sense subministrament d’energia elèctrica, i 6.789 més en la mateixa situació a Virgínia.
Notícies relacionadesJerry Stacy, director de Gestió d’Emergències al comtat de Perry, a l’est de Kentucky, va descriure les inundacions com «un esdeveniment catastròfic».
«Hi ha inundacions sobtades i allaus gairebé a tot arreu», va assenyalar Stacy.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- 14. Fernández Borbalán i un CEO corporatiu lideraran el nou CTA remodelat al gust del Reial Madrid i els clubs
- Sèries 'Desaparegut', el fenomen que ha arribat al número 1 de Netflix: "Mai m’hauria imaginat que l’èuscar m’obriria camí com a actor"
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada