Alerta sanitària
Europa ja ha detectat més de 10.600 casos de verola del mico
S’han hospitalitzat 256 persones (8,1%), de les quals 114 han requerit atenció clínica

A Europa ja s’han detectat més de 10.600 casos de verola del mico en 36 països, segons l’últim informe publicat pel Centre Europeu per al Control i la Prevenció de Malalties (ECDC, per les seves sigles en anglès) i la regió europea de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).
Així mateix, dels 9.281 casos confirmats fins al 19 de juliol pel sistema europeu de vigilància, 9.276 casos van ser confirmats per laboratori. A més, i a les zones on la seqüenciació estava disponible, es va confirmar que 150 eren de l’àrea de l’Àfrica Occidental.
Notícies relacionadesLa data més primerenca d’aparició dels símptomes va ser el 3 d’abril de 2022. La majoria dels casos tenien entre 31 i 40 anys (42%) i eren homes (99,5%). Entre els casos amb estat serològic conegut, el 38% eren seropositius i la majoria es van presentar amb erupció cutània (94,5%) i símptomes sistèmics com ara febre, fatiga, dolor muscular, vòmits, diarrea, esgarrifances, mal de gola o mal de cap (65%).
Es van hospitalitzar 256 persones (8,1%), de les quals 114 van requerir atenció clínica. Una d’elles va ingressar a l’uci i no es van reportar casos de mort. Es va informar que alguns casos (31) eren treballadors de la salut, però no s’ha informat sobre exposició ocupacional.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos