Accident aeri
Una avioneta s’estavella i el seu pilot mor mirant d’apagar un foc a Portugal
El vehicle ha quedat tan fet malbé que no han aconseguit identificar-lo

Un pilot d’una avioneta d’extinció d’incendis ha mort aquest divendres a l’estavellar-se l’aeronau que pilotava al municipi de Castelo Melhor, a Vila Nova de Foz Coa, al nord-est de Portugal. «La mort de l’home ha sigut decretada al lloc per l’equip mèdic de l’helicòpter de l’Institut Nacional d’Emergències Mèdiques (INEM)», ha declarat João Paulo Sousa, alcalde de Vila Nova de Foz Coa, en declaracions recollides per l’agència Lusa. «El cos del pilot ha quedat calcinat i l’avió amfibi completament destruït i no se n’ha pogut identificar el model, però tot indica que és un cap de Bombers», ha detallat l’alcalde.
Posteriorment, el president de la República, Marcelo Rebelo de Sousa, ha confirmat la identitat de la víctima, transmetent a més les condolences a la família del pilot a través d’un comunicat de la Presidència. «El Comandant André Serra serà recordat pel seu coratge, valentia i vocació de servei. Als dolençosos familiars, amics i camarades de la Força Aèria Portuguesa –branca de les Forces Armades de Portugal on va servir–, el president de la República ofereix les seves més sentides condolences, en aquest moment igualment difícil per a tots els operadors del Dispositiu Especial d’Extinció d’Incendis Rurals», ha expressat.
Notícies relacionadesEl primer ministre portuguès, António Costa, ha lamentat la mort del pilot en un missatge publicat a la xarxa social Twitter. «Amb gran consternació m’he assabentat de la mort del pilot que dirigia una aeronau que s’ha estavellat aquesta tarda en la lluita contra l’incendi a Torre de Moncorvo. Envio el meu més sentit condol a familiars i amics», ha escrit Costa.
Així mateix, el president de l’Assemblea de la República, Augusto Santos Silva, ha considerat la mort com «una enorme pèrdua» també a través del seu compte personal de Twitter.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- El conflicte del Pròxim Orient El Parlament d’Israel fa el primer pas per a l’annexió de Cisjordània
- Educació “A l’institut em van fer creure que no em podria treure mai l’ESO”
- Successos Tres menors del Berguedà són denunciats per agredir sexualment una companya de l'escola i gravar els fets
- Risc d’inundació El Govern estudia com expropiar cases a Alcanar i ressituar els primers desplaçats climàtics de Catalunya
- Barcelona, protagonista L’històric Forn de Sarrià renaixerà gràcies al Forn de Cabrianes
- LLIGA DE CAMPIONS Bellingham prolonga l’horari d’estiu del Madrid