Fins a la setmana 12
El Parlament de Polònia rebutja el projecte de llei per legalitzar l’avortament

La Cambra baixa del Parlament polonès ha rebutjat aquest dijous el projecte de llei per legalitzar la interrupció voluntària de l’embaràs.
La votació a la Cambra, coneguda com a Sejm, ha tingut lloc després d’una primera lectura del text, que va començar dimecres, i un debat que es va allargar fins a altes hores de la nit. Així, 175 diputats han votat a favor de la mesura davant dels 265 que hi han votat en contra.
El document ha sigut elaborat per la iniciativa ciutadana Avortament Legal Sense Compromís Previ, que advoca, entre altres coses, per un dret a l’avortament legal i gratuït fins a la setmana 12 d’embaràs, segons informacions del diari ‘Rzeczpospolita’.
Notícies relacionadesEl text aposta també per despenalitzar la interrupció de l’embaràs de manera independent a partir dels tretze anys.
Des del 1993, la legislació polonesa només permet l’avortament en cas de violació, incest o si l’embaràs comporta riscos per a la salut de la mare o el fetus. L’octubre del 2020, Varsòvia va declarar inconstitucionals els avortaments practicats en cas que el fetus tingui trastorns irreversibles del desenvolupament, cosa que va donar lloc a nombroses protestes.
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Digues adeu a la tosca de la dutxa amb aquests senzills remeis casolans
- Nova data Bad Gyal farà un tercer concert al Palau Sant Jordi de Barcelona
- La indústria de la longevitat Les teràpies cel·lulars antienvelliment desembarquen a Espanya amb tractaments de fins a 10.000 euros
- AJUDA DEL GOVERN ¿Com es poden demanar les ajudes de 10.000 euros al mes per a pacients amb ELA en fase avançada?
- Hàbits culturals Els catalans amb subscripció a plataformes digitals es disparen en tres anys fins al 78%