Destinació Munic
Almenys tres morts al descarrilar un tren a Alemanya

Almenys tres persones han mort i algunes han resultat ferides al descarrilar un tren de passatgers al sud d’Alemanya aquest divendres. Almenys hi ha 15 ferits greus.
El tren viatjava cap a Munic quan va sortir de les vies per raons que es desconeixen, segons ha informat Stefan Sonntag, portaveu de la policia, en declaracions a l’agència de notícies alemanya DPA. El comboi cobria el trajecte entre Garmisch-Partenkirchen i Munic i va descarrilar a l’altura de Burgrain, als Alps bavaresos.
Entre els passatgers hi ha una important presència d’estudiants que tornaven a casa seva per passar un llarg cap de setmana de tres dies (dilluns és festiu).
Segons informa el diari alemany ‘Bild’, es troben al lloc dels fets serveis policials i de bombers. En l’operació hi estan participant tres helicòpters de rescat procedents d’Àustria.
Streckensperrung zwischen #Garmisch-Partenkirchen und #Oberau. Züge aus Richtung #München Hbf wenden vorzeitig in #Oberau. Aus Richtung #Mittenwald / #ReutteinTirol wenden die Züge vorzeitig in #Garmisch-Partenkirchen. Ersatzverkehr in Planung. #bahn https://t.co/xUGvQihgzM
— DB Regio Bayern (@streckenagentOB) 3 de junio de 2022
El servei local de la companyia de trens alemanya, DB Regio Bavaria, ha informat a través del seu compte de Twitter que la via estarà tallada i que s’està planificant un transport alternatiu.
L’accident es va produir a unes desenes de quilòmetres del lloc on se celebrarà a finals de juny la cimera de líders del G-7, un complex de 5 estrelles del castell d’Elmau.
Aquest incident té lloc dos dies després de l’entrada en vigor d’un abonament mensual de 9 euros (9,5 dòlars) amb què es poden agafar tots els trens regionals d’Alemanya, una oferta que va atraure els alemanys i fa témer una sobrefreqüentació dels trens.
Notícies relacionadesEls responsables de la companyia nacional Deutsche Bahn havien mostrat la seva preocupació abans de la posada en marxa d’aquest abonament per l’estat d’una xarxa ferroviària en plena renovació, després d’anys de reduccions en la inversió.
L’accident ferroviari més greu de la història d’Alemanya es va produir el 1998 pel descarrilament d’un tren de gran velocitat a Eschede (nord), que va provocar 101 morts.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- CONTEXT Amor lliure i responsable
- Compte amb deixar el pa abans d’hora: l’error que pot "complicar" el teu diagnòstic de celiaquia
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre la rua multitudinària: «Em vaig quedar impressionat. Va ser increïble»
- Cimera internacional Sánchez es compromet davant la Lliga Àrab a fer servir «tot» el seu «capital polític» per aturar la «matança» a Gaza
- Pronòstic delicat Operat d’urgència el ferit greu per l’atropellament de Cornellà