Regne Unit
Dimiteix el diputat conservador britànic que mirava porno al Parlament
Neil Parish reconeix que la primera vegada que va accedir a les imatges pornogràfiques va ser de manera «accidental», però que la segona vegada que ho va fer deliberadament
El diputat conservador britànic Neil Parish va anunciar ahir dissabte que ha decidit dimitir com a parlamentari després de revelar-se que mirava pornografia al seu mòbil mentre participava en les sessions de la Cambra dels Comuns.
Diputat per la circumscripció de Tiverton & Honiton, al comtat de Devon (sud-oest d’Anglaterra), Parish ha admès avui, en una entrevista amb la BBC, que es va tractar d’«un moment de bogeria» i va reconèixer que la primera vegada que va accedir a les imatges porno va ser de forma «accidental», però que la segona vegada que ho va fer deliberadament.
Parish va ser suspès ahir a la nit per la seva formació i estava previst que el seu cas fos investigat pel comitè d’estàndards de la Cambra Baixa, encarregat d’avaluar la seva conducta i establir si era culpable per comportament inadequat.
No obstant, Parish, que s’havia negat a dimitir, ha optat per abandonar el seu escó com a parlamentari, decisió que donarà pas a la celebració d’una elecció parcial per elegir el seu substitut.
Després de ser identificat com «el diputat que va mirar porno», Parish havia admès ahir que va poder obrir per «equivocació» el vídeo, si bé dues col·legues dones van afirmar que l’havien vist mirant unes imatges pornogràfiques mentre era a la Cambra baixa.
Forta pressió
El diputat va estar sotmès a una forta pressió perquè abandonés el seu escó, ja que col·legues conservadors el van criticar i els partits de l’oposició demanaven la seva renúncia.
Un portaveu del Partit Conservador a Tiverton and Honiton ha dit avui que agraïen a Parish els «seus serveis a les nostres comunitats» durant els últims anys i que donaven suport «a la seva decisió de dimitir com a membre del Parlament» britànic.
Parish, de 65 anys, era president del Comitè de Medi Ambient, Alimentació i Afers Rurals de la Cambra dels Comuns i la seva renúncia ha sigut comunicada dies abans que se celebrin –el dijous 5 de maig– comicis locals a la Gran Bretanya.
La presidenta del Comitè de Dones i Igualtat de la Cambra dels Comuns, la conservadora Caroline Nokes, va admetre que el sexisme està institucionalitzat en el Partit Conservador i que a ella l’han arribat a criticar per denunciar aquesta situació.
Notícies relacionadesAquest escàndol va sortir a la llum després de la polèmica per unes declaracions anònimes de diversos diputats ‘tories’, que van acusar falsament la número dos dels laboristes, Angela Rayner, dintentar distreure el primer ministre britànic, Boris Johnson, creuant i descreuant les cames en les sessions de control al ‘premier’.
La misogínia contra Rayner va obligar Johnson i altres parlamentaris a solidaritzar-se amb la política i denunciar aquestes actituds «inacceptables» en un parlament.
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Proposta familiar Un Nadal de joguina
- Tradició Un pessebre de muntanya al Bages
- CATA MAYOR La taula on menjar Catalunya
- On socialitzar Plans analògics per quedar amb els amics a Barcelona
