Cimera de Versalles
Brussel·les presentarà opcions per limitar el preu de la llum
La guerra de Rússia i Ucraïna, en directe
Reportatge multimèdia: Resum de dues setmanes d’invasió russa
La Comissió Europea presentarà en els pròxims dies «opcions per limitar l’efecte contagi de la pujada dels preus del gas en els preus de l’electricitat», segons ha anunciat la presidenta de l’Executiu comunitari, Ursula von der Leyen, en la clausura de la cimera de Versalles.
L’objectiu de Brussel·les és reduir l’impacte que l’escalada dels preus del gas com a conseqüència de la guerra d’Ucraïna està tenint a la factura de la llum dels consumidors europeus.
Notícies relacionadesSegons ha anunciat Von der Leyen, la Comissió presentarà a finals d’aquest mes de març un pla sobre aquest fet.
Els líders de la UE també han debatut la millora de la interconnexió de les xarxes europees de gas i electricitat, una reclamació que el president espanyol, Pedro Sánchez, està fent en les últimes setmanes. «No és acceptable que la península Ibèrica sigui una illa energètica», ha dit Sánchez, mentre ha defensat que la capacitat de regasificació i d’energia renovable d’Espanya poden «contribuir» a l’«autonomia estratègica» d’Europa.
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
