Tensió a Europa de l’Est
Blinken i Lavrov rebaixen les expectatives a l’inici de la seva reunió a Ginebra
Els titulars d’Exteriors dels EUA i Rússia intenten desactivar la crisi a Ucraïna amb converses sobre seguretat a Europa de l’Est

Anthony Blinken i Serguei Lavrov, titulars d’Exteriors dels EUA i Rússia, han iniciat aquest divendres a Ginebra una reunió transcendental sobre seguretat a Europa de l’Est amb l’objectiu de desactivar la crisi prebèl·lica a la frontera d’Ucraïna. A l’inici de la trobada, els dos dirigents han rebaixat les expectatives de poder resoldre durant la jornada les enormes diferències que els separen i han donat a entendre que l’objectiu de les seves converses era comprovar si la diplomàcia encara té recorregut després de l’intent fallit dels contactes que van mantenir representants nord-americans i russos la setmana passada.
Abans que la cita comencés, Blinken va admetre davant els periodistes la importància de la reunió. «Estem en un moment crític... No esperem resoldre les nostres diferències avui, però volem comprovar que la via de la diplomàcia es manté oberta», ha declarat el secretari d’Estat nord-americà. Moments abans, Lavrov s’havia manifestat en el mateix sentit, recordant que el seu país espera una resposta a les garanties de seguretat plantejades pel Kremlin. «Les nostres propostes són molt concretes i també esperem respostes concretes», ha recordat.
Entre les garanties de seguretat que demana la part russa hi ha la retirada de la invitació a Geòrgia i Ucraïna, les dues exrepúbliques soviètiques, per formar part de l’OTAN, i el veto rus als desplegaments militars que pugui realitzar l’Aliança Atlàntica als països que van formar al seu dia el Pacte de Varsòvia, la desapareguda organització militar defensiva liderada per l’URSS.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança